حوثی‌های یمن: جزئیات حمله به آرامکو را اعلام می کنیم

عربستان منتشر کرد: تصاویر بقایای «موشک و پهپادهای ایرانی» مورد استفاده در حمله به تاسیسات نفتی

زیتون– عربستان سعودی ساعتی پیش بقایای یک موشک کروز و پهپادهایی که می‌گوید در حمله اخیر به تاسیسات نفتی‌اش مورد استفاده قرار گرفت به نمایش گذاشت.

ترکی المالکی، سخنگوی وزارت دفاع عربستان، گفت که این ادوات شاهدی «غیرقابل انکار» از تجاوز ایران به خاک این کشور است.

رادیو فردا خبر داد که او افزوده است: «از پهپادهای ایرانی به علاوه موشک‌های کروز برای این حملات استفاده شده است. «این حمله از شمال صورت گرفته و بدون تردید از سوی ایران حمایت شده است.»

به گفته ترکی المالکی ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که ایران پشت این حملات قرار دارد و این حملات از خاک یمن صورت نگرفته است.

این کشور پیشتر وعده داده بود مدارک قاطعی رو خواهد کرد که نشان می‌دهد ایران عامل حمله به تاسیسات نفتی این کشور در روز شنبه هفته جاری بوده است.

همزمان اما رییس‌ جمهوری ایران هرگونه دخالت در حمله به تاسیسات نفتی بقیق و میدان نفتی خریص را رد کرده است.

محمدبن سلمان ولیعهد و وزیر دفاع عربستان ظهر امروز (چهار شنبه) در یک نشست خبری گفت کشورش «شواهد متقن و سلاح‌های ایرانی» را که «ثابت می‌کند رژیم ایران در این حمله تروریستی دست داشته است» ارائه می‌کند.

او گفته بود که حمله به بزرگترین صادرکننده نفت در جهان «آزمایشی واقعی برای جهانیان» است تا با خرابکاران نظم جهانی مقابله کنند.

این در حالی است که سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد جزئیات حمله به تأسیسات نفتی آرامکو را اعلام می کنیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المسیره ، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد در چند ساعت آینده در نشست مهم خبری، بعضی از جزئیات حمله به تأسیسات نفتی آرامکوی عربستان در بقیق و خریص را اعلام خواهد کرد.

روز شنبه ۲۳ شهریور اعلام شد که تاسیسات نفتی بقیق و میدان نفتی خریص، دومین میدان نفتی بزرگ عربستان، هدف حملات پهپادی قرار گرفته است، که اختلال عمده‌ای در تولید نفت این کشور ایجاد کرد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

حوثی‌های یمن: جزئیات حمله به آرامکو را اعلام می کنیم

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »