بیانیه جدید فیفا: زنان ایران باید از ماه آینده به ورزشگاه بروند

زیتون– رییس فیفا بیانیه‌ای در مورد حضور زنان ایرانی در ورزشگاه صادر کرد.

جیانی اینفانتینو رییس فیفا در بیاینه‌ای رسمی که بر روی وبسایت فدراسیون جهانی فوتبال قرار گرفته در رابطه با ممنوعیت حضور زنان ایرانی در ورزشگاه اعلام کرد:

امیدوارم فدراسیون فوتبال ایران و مسئولان این کشور متوجه خواسته‌های متعدد ما در مورد این وضعیت غیر قابل قبول شده باشند. در چند وقت اخیر، من و بخش اداری فیفا بارها با آن‌ها تماس گرفته‌ایم. ما نمایندگانی از اعضای فیفا را در حال حاضر در ایران داریم و منتظرم اخبار خوبی از آن‌ها بشنوم.

موضع ما شفاف و قاطع است؛ زنان در ایران باید اجازه حضور در ورزشگاه‌های فوتبال را داشته باشند. ما متوجه هستیم که پیش از این کار باید قدم‌هایی برداشته شود تا این حضور در مسیری امن و مناسب باشد اما اکنون زمان ایجاد این تغییرات فرا رسیده است و فیفا توقع پیشرفت مثبت در این مسئله را از بازی خانگی تیم ملی فوتبال ایران در ماه اکتبر (ماه آینده) دارد.

این اولین بیانیه فیفا برای ورود زنان ایرانی به ورزشگاه‌ها نیست.

پیش از این نیز فدراسیون جهانی فوتبال فیفا تا نهم شهریور به فدراسیون ایران زمان داده بود تا تکلیف حضور زنان در ورزشگاه‌ها را مشخص شود.

موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها پس از خودسوزی و مرگ سحر خدایاری دختر آبی در ایران، بار دیگر در سطح وسیع و بین المللی مطرح شد اما همچنان مقامات ایران علی رغم فشارهای فیفا تنها اعلام کرده‌اند که زنان می توانند برای تماشای بازی های ملی وارد ورزشگاه شوند.

این در حالی است که مشخص نیست دقیقا چند درصد از ظرفیت ورزشگاه برای بازی های ملی از جمله بازی ایران و کامبوج به زنان اختصاص داده شده است.حتی ماجرای حضور گزینشی زنان در ورزشگاه‌ها هم که پیش از این با هدف کم کردن فشارهای بین المللی انجام شده نیز از موضوعات مطرح در این روزهاست که مقامات فدراسیون فوتبال آن را رد کرده‌اند.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کامبوج در مقدماتی جام جهانی قرار است ۱۸ مهر و از ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود و هیئتی از فیفا برای نظارت بر کیفت ورزشگاه‌ها همچنین وضعیت حضور زنان در ورزشگاه ها به ایران سفر کرده‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »