پارلمان اروپا خواستار پایان دادن به سرکوب زنان و فعالان حقوق بشر در ایران شد

زیتون– پارلمان اروپا با صدور قطعنامه‌ای خواستار پایان دادن به سرکوب زنان و فعالان حقوق بشر در ایران شد.

به موجب این قطعنامه، کشورهای اروپایی خواستار آزادی سریع و بدون شرط شهروندان دوتابعیتی ایرانی و اروپایی و هم چنین مدافعان حقوق بشر در ایران هستند.

در قطعنامه پارلمان اروپا همچنین تاکید بر آزادی همه زنانی آمده است که برای دفاع از حقوق زنان در ایران ایستادگی کرده‌اند و هم‌چنین زنانی که علیه حجاب اجباری اعتراض کرده‌اند.

این قطعنامه از جمله خواستار آزادی سریع نازنین زاغری، شهروند ایرانی- بریتانیایی شد که از آوریل ۲۰۱۶ در ایران زندانی است.

این قطعنامه با ۶۰۸ رای موافق و تنها هفت رای مخالف به تصویب رسید.

نمایندگان مجلس اروپا همچنین خواستار همکاری مقامات جمهوری اسلامی با سفارت‌های اروپایی در تهران شده‌اند تا «فهرستی جامع از تمام دوتابعیتی‌هایی که در حال حاضر در کشور در حبس به سر می‌برند» تهیه شود.

در بین کسانی که نمایندگان پارلمان اروپا در این قطعنامه خواستار آزادی سریع آنها توسط حکومت ایران شده‌اند، از جمله نام احمدرضا جلالی، کامران قادری، کامیل احمدی، نسرین ستوده و نرگس محمدی به‌چشم می‌خورد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »