واکنش ایران به تحریم مجدد بانک مرکزی

زیتون– سخنگوی وزارت خارجه٬ عباس موسوی٬ امروز (شنبه) دولت دونالد ترامپ را به «زورگویی، یک‌جانبه‌گرایی و اعمال تروریسم اقتصادی» متهم کرد.

این واکنش به تحریم مجدد بانک مرکزی ایران صورت گرفت. دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده، روزگذشته (جمعه) اعلام کرد که بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی ایران را به فهرست تحریم‌های این کشور افزوده است.

عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه، امروز خصوص اعمال این تحریم‌ها گفت که «موضوع جدیدی نبوده و فقط تحریم‌های قدیمی به شکل دیگری بیان شده است.»

آمریکا در کنار بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی ایران، شرکتی به نام توسعه تجارت اعتماد پارسه را نیز در فهرست تحریم‌های خود قرار داد و آن را پوششی برای انتقال پول به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران دانست.

آمریکا پیشتر هم بانک مرکزی ایران را مورد تحریم قرار داده بود.

محمدجواد ظریف نیز روز گذشته گفته بود که اقدام آمریکا نشان می‌دهد «سیاست فشار حداکثری به پایان خود نزدیک شده است.»

عباس موسوی هم روز شنبه این تحریم‌ها را موضوعی «قدیمی» دانسته و گفت: «آمریکایی‌ها باید قبول کنند که سیاست تحریم یک سیاست شکست‌خورده است.»

به گزارش خبرگزاری مهر، او همچنین سیاست خارجی آمریکا را «سیاستی سردرگم و درمانده» دانست «که جز زورگویی، یک‌جانبه‌گرایی و اعمال تروریسم اقتصادی علیه دیگران مبنای دیگری» ندارد.

«تروریسم اقتصادی» اصطلاحی است ابداع محمدجواد ظریف که برای اشاره به سیاست فشار حداکثری آمریکا استفاده می‌کند که از زمان خروج رسمی دولت ایالات متحده از برجام آغاز شد و بسیاری از راه‌ها را بر فروش نفت ایران بسته است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه در اطلاعیه‌ خود حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی را دلیل تحریم بانک مرکزی ایران ذکر کرد.

روز شنبه هفته گذشته حوثی‌های شیعه یمن تایید کردند که دو نقطه بسیار استراتژیک در خاک عربستان سعودی را هدف حمله پهپادی خود قرار داده‌اند: بزرگ‌ترین پالایشگاه دنیا در بقیق و دومین میدان نفتی بزرگ عربستان در خریص.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »