حکم محمدعلی نجفی نقض شد؛ تحقیقات کامل نیست

زیتون– دیوانعالی کشور حکم محکومیت محمدعلی نجفی در پرونده قتل همسرش میترا استاد را نقض کرد.

محمدعلی نجفی پیش از این در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و در قتل عمدی میترا استاد گناهکار شناخته و به قصاص محکوم شده بود البته اولیای دم مقتول از اجرای حکم گذشت کردند با این حال پرونده برای رسیدگی نهایی به دیوان عالی کشور ارسال شد.

وکیل محمد علی نجفی در طول جلسه محاکمه اصرار داشت باید نحوه شلیک گلوله‌ها کارشناسی و مشخص شود. او بر این عقیده بود که گلوله‌ای که باعث مرگ میترا استاد شده کمانه کرده و سپس وارد بدن او شده است. اگر این ادعا درست تشخیص داده شود احتمال دارد اتهام نجفی از قتل عمد به شبه عمد تغییر کند.

با این حال دادگاه نظر وکیل را نپذیرفت تا این‌که امروز شعبه ۴۱ دیوانعالی کشور حکم پرونده را نقض و اعلام کرد تحقیقات در پرونده ناقص است و باید نظر کارشناسی درباره نحوه شلیک گلوله‌ها اخذ شود.

به این ترتیب باید تحقیقات درباره نحوه شلیک بار دیگر انجام شود و پس از آن محمدعلی نجفی دوباره پای میز محاکمه برود. این در حالی است که نجفی اکنون در زندان به سر می‌برد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »