حمله سایبری موفق به زیرساخت‌های حیاتی نفتی ایران٬‌ تکذیب شد

زیتون– از ظهر امروز (شنبه) گزارش‌هایی مبنی بر حمله گسترده سایبری به تاسیسات صنعتی و نفتی ایران منتشر شد.

اما این گزارش‌ها از سوی مرکز «مدیریت راهبردی افتای» ریاست جمهوری این موضوع را تکذیب شد.

روزگذشته (جمعه) یک سازمان غیردولتی نظارت بر اینترنت به نام نت بلاکس اعلام کرد که شبکه اینترنت در تاسیسات صنعتی و دولتی ایران دچار اختلال شده است.

به گفته این سازمان در روز جمعه در ساعت ۱۱ شب به وقت تهران این اختلال رخ داده است که اثراتی محدود داشته و عامل این اختلال نیز روشن نیست.

در کنار مرکز مدیریت راهبردی ریاست جمهوری٬ سخنگوی وزارت نفت ایران نیز گزارش‌ها درباره حمله سایبری به تاسیسات نفتی را تکذیب و اعلام کرد که فعالیت تاسیسات نفتی ایران طبق روال عادی ادامه دارد.

در تکذیبیه این حملات که توسط نهادی به نام مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری منتشر شده آمده است: «بر اساس رصدهای صورت گرفته برخلاف ادعاهای امروز رسانه های غربی حمله سایبری موفقی به تاسیسات نفتی و سایر زیرساخت های حیاتی کشور صورت نگرفته است.»

یک هفته پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان در روز شنبه، ۲۳ شهریورماه، خبرگزاری آسوشیتدپرس خبر داد که پنتاگون «طیف وسیعی» از اقدامات و گزینه‌ها را برای مقابله به مثل با ایران به رئیس جمهور آمریکا ارائه کرده که یکی از آنها حمله سایبری است.
تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »