? تایید حکم بدوی فرشته طوسی، فعال دانشجویی دانشگاه علامه

زیتون-محکومیت بدوی فرشته طوسی٬ فعال دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی٬ در دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد.

به گزارش «زیتون» او در دادگاه بدوی به ۱۸ ماه زندان و ۲ سال محرومیت از برخی حقوق اجتماعی از جمله عضویت در شبکه‌های اجتماعی، فعالیت‌های مطبوعاتی، عضویت در دسته‌جات و گروه‌های سیاسی و ممنوع‌الخروجی، محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی زرگر عینا تایید شد.

حکم اولیه‌ی این فعال دانشجویی توسط قاضی صلواتی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام صادر شده بود که به دلیل «تکرار جرم» از یک سال به ۱۸ ماه زندان افزایش یافته است.


پرونده‌ی فرشته طوسی بعد از مراسم ۱۶ آذر سال ۱۳۹۵ در دانشگاه علامه طباطبایی گشوده شد که در پی آن قرارگاه ثارالله سپاه تهران به بهانه‌ی حاشیه‌های به وجود آمده در این مراسم از فرشته طوسی به همراه پنج نفر دیگر شکایت کرد. به گفته‌ی دوستان فرشته طوسی از زمان باز شدن پرونده تا برگزاری دادگاه در خرداد سال گذشته وی در چندین نوبت جهت تکمیل پرونده به دفتر پیگیری این قرارگاه احضار و بازجویی شده و حتی ۸ روز نیز بازداشت می‌شود که نهایتا به قید وثیقه‌ی صد میلیون تومانی تا زمان برگزاری دادگاه آزاد می‌شود.

پیشتر امیر رئیسیان وکیل فرشته طوسی در مصاحبه با خبرگزاری انصاف‌نیوز زمان دادگاه تجدید نظر این پرونده را ۲۸ خرداد ماه سال جاری اعلام کرده بود و اینک وی در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا اعلام کرده که در روزهای آخر شهریور و تنها چند روز قبل از آغاز سال تحصیلی جدید حکم پیشین عینا تایید شده است.

قید «تکرار جرم» در پرونده این فعال دانشجویی به دلیل پرونده‌ای در سال ۱۳۹۳ است که به موجب آن طوسی بیش از ۴۰ روز، از اواسط دی ماه تا آخرین روزهای بهمن ماه را در بازداشت به سر برد و نهایتا منجر به حکم یک سال زندان به اتهام تبلیغ علیه نظام شد. این محکومیت در دادگاه تجدیدنظر به جریمه‌ی نقدی بدل شد. طوسی، ۳۰ام خردادماه همان سال نیز به دلیل حضور مقابل ورزشگاه آزادی برای دفاع از حق حضور زنان در ورزشگاه برای تماشای مسابقه والیبال، به همراه جمعی دیگر بازداشت شده بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »