نفتکش بریتانیایی می‌تواند آب‌های ایران را ترک کند

زیتون– علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران، امروز (دوشنبه) در نشست خبری خود در پاسخ به پرسشی در ارتباط با آزادسازی نفتکش بریتانیایی «استنا ایمپرو» گفت: «سازمان بنادر ما اعلام کردند کار حقوقی این نفتکش به پایان رسید. زمینه آزادی نفتکش فراهم شده و می‌تواند حرکت کند، روال اداری اش انجام شده‌است.»

روز پیش نیز الله‌مراد عفیفی‌پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، از رفع توقیف نفتکش بریتانیایی «استنا ایمپرو» خبر داده بود.

عفیفی گفته بود که این شناور به زودی پس از گذشت ۶۵ روز، حرکت خود را از بندرعباس به سمت آب‌های بین‌المللی آغاز می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزوده بود با اینکه مراحل قانونی خروج این نفتکش از آب‌های ایران در حال انجام است اما پرونده حقوقی رسیدگی به تخلفات آن در مراجع قضایی ایران، همچنان باز است و نتایج قضایی آن اعلام خواهد شد.

صبح روز گذشته (یکشنبه) نیز، اریک هانل، مدیر موسسه سوئدی مالک این کشتی،‌ اعلام کرده بود که قرار است تا چند ساعت دیگر کشتی استنا ایمپرو رفع توقیف شود.

این نفتکش ۲۸ تیرماه توسط نیروهای سپاه پاسداران در دریای عمان توقیف شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »