? زنده| درخواست پناهندگی سیاسی یک فرقه یهودی از ایران

 

 



درخواست پناهندگی سیاسی یک فرقه یهودی از ایران

یک فرقه مذهبی چند صد نفره یهودی که در گواتمالا ساکن هستند، از ایران درخواست پناهندگی سیاسی کرده‌اند.

فرقه مذهبی یهودی لو طاهور (قلب پاک) که به نوشته این آژانس ۲۳۰ عضو دارد (بر اساس برخی برآوردهای دیگر تا ۵۰۰ نفر عضو در سرتاسر جهان دارد)، ضمن اعلام بیعت با رهبر جمهوری اسلامی ایران، از ایران درخواست کرده‌اند به آنها پناهندگی سیاسی بدهد.

این فرقه مذهبی یهودی از  زمان تاسیس در سال ۱۹۹۰ در شهر قدس، به دلیل آزار و اذیت رژیم اسراییل به کانادا مهاجرت کردند اما در آنجا نیز به دلیل آزار و اذیت و مغایرت قوانین مذهبی‌شان با قوانین مدنی کانادا، در سال ۲۰۱۴ مجبور به کوچ به گواتمالا شدند.

هم اینک ۵ نفر از اعضای این فرقه که از سوی دولت مکزیک به آمریکا مسترد شده‌اند در دادگاهی فدرال در آمریکا به دلیل اتهاماتی چون آدم‌ربایی، کودک‌آزاری و جعل هویت تحت محاکمه هستند.

فرقه قلب پاک معتقدند خداوند حافظ قوم یهود بوده و برای حفاظت از این قوم نیازی به تشکیل دولت (اسراییل) نیست و به همین خاطر آنها رژیم اسراییل را یک رژیم نامشروع به شمار می‌آورند و یکی از دلایل اخراج و تبعید خود خواسته آنها از اسراییل و کانادا نیز داشتن باورهای ضد صهیونیستی آنهاست.

زنان عضو این فرقه پوشش حجاب کاملی دارند و چادر به سر می‌کنند و جوراب‌های ضخیم می‌پوشند و تنها صورت آنها از پوشش حجاب بیرون می‌ماند.

مردان این فرقه یهودی نیز به دنبال تحصیل آموزش دینی و عبادت هستند./عصر ایران



حسن روحانی: تحریم‌ها لغو شود، درباره اصلاح برجام مذاکره می‌کنیم

حسن روحانی٬ رییس‌جمهوری٬ گفت که اگر تحریم‌ها لغو شود، می‌توان درباره تغییرات کوچک و اصلاح برجام مذاکره کرد.

حسن روحانی در دیدار با مدیران برخی رسانه‌های آمریکایی در نیویورک گفت که شرط موفق بودن تلاش‌های امانوئل مکرون برای میانجی‌گری بین ایران و آمریکا برداشته‌شدن تحریم‌هاست.

ابراز تمایل رییس‌جمهوری ایران برای مذاکره در جهت اصلاح برجام در حالی است که رهبر جمهوری اسلامی٬ برخی دیگر از مقامات و حتی خود او پیش از این تاکید کرده بودند که «تحت هیچ شرایطی» درباره توافق هسته‌ای مذاکره مجدد نخواهند کرد./ایرنا



دونالد ترامپ: بعد از ۴۰ سال ناکامی، وقت تغییر رفتار رژیم ایران است

دونالد ترامپ٬ رییس جمهوری آمریکا٬ با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی بزرگترین رژیم حامی تروریسم است، گفت که رژیم ایران ثروت کشور را برای رسیدن به سلاح هسته‌ای هدر می‌دهد.

به گفته ترامت کارنامه رژیم سرکوبگر ایران در ویرانی و مرگ برای همه آشناست. برای ۴۰ سال است رهبران ایران مدام از همه انتقاد می‌کنند آن هم به دلیل مشکلاتی که خودشان درست کرده‌اند. مدام فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دهند و یهودی‌ستیزی می‌کنند.

رییس جمهروی آمریکا ادامه داد: «این رفتارها تحمل نمی‌شود. رژیم ایران مدام روی اسرائیل تاکید می‌کند برای این که ناکارآمدی خود را بپوشانند.»

او افزود: «شهروندان ایران شایسته حکومتی است که فقر و بیکاری را کاهش بدهند نه اینکه رژیمی باشد که بودجه کشور را صرف حمایت گروه های تروریستی کنند. رهبران ایران باید مردم ایران را در تقدم قرار دهند. آمریکا حاضر همکاری با کسانی است که خواهان صلح و احترام هستند.» صدای آمریکا


https://twitter.com/SattarSaeedi/status/1176389709670600710


غیبت صدرالساداتی و صندلی خالی آیت‎الله در مجلس خبرگان

روح‌الله صدرالساداتی، نماینده جوان استان هرمزگان٬ در افتتاحیه هفتمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری غایب بود. او که ماجرای مفقود شدن جنجالی او و برادرانش٬ سید مهدی و  سیدرضا٬ در هفته‌های اخیر حواشی بسیاری به همراه داشت٬ در افتتاحیه اجلاس مجلس خبرگان غایب بود./ایسنا



نفتکش بریتانیایی بندرعباس را ترک کرد

تنکرترکرز، شرکت ردیابی نفتکش‌ها، روز سه‌شنبه با انتشار تصویری ماهواره‌ای نوشت که نفتکش بریتانیایی «استنا ایمپرو» که توسط ایران توقیف شده بود، دیگر در محلی که لنگر انداخته بود یعنی بندرعباس نیست.

سپاه پاسداران در پی توقیف نفتکش «گریس ۱» در جبل الطارق، تحت حاکمیت بریتانیا، این نفتکش را روز ۲۸ تیرماه در آب‌های عمان توقیف کرد./رادیو فردا



مکارم شیرازی ساخت سریال شمس و مولانا را شرعا جایز ندانست

در پی انتشار اخباری مبنی بر ساخت فیلمی با موضوع زندگی مولانا و شمس، جمعی از طلاب با ارسال نامه‌ای به دفتر ناصر مکارم شیرازی٬ از مراجع تقلید شیعیان، درباره درستی این کار پرسیدند.

او در پاسخ به این سوال گفت: «با توجه به اینکه این کار (ساخت فیلم درباره شمس) سبب ترویج فرقه ضالّه صوفیه می‌شود، شرعاً جایز نیست و باید از آن خودداری کرد.»


ادای احترام فوتبالیست زن سال به «دختر آبی»

مگان راپینو، بازیکن سرشناس فوتبال زنان، روز دوشنبه، اول مهرماه، هنگام دریافت جایزه فیفا برای بهترین بازیکن زن سال، ضمن ادای احترام به سحر خدایاری معروف به «دختر آبی» از او به‌ عنوان یکی از منابع الهام خود نام برد.

پیش از او فوتبالیست‌های زن جهان از آلمان تا ترکیه و سوئد و ایتالیا به این رخداد واکنش نشان داده و یاد او را گرامی داشته‌اند./رادیو فردا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »