احمد جنتی: به مدیران فعلی امیدی ندارم٬ باید مدیران جوان جایگزین شوند

زیتون– رییس ۹۲ ساله مجلس خبرگان رهبری٬ احمد جنتی٬ خواستار جایگزینی مدیران «جوان و انقلابی» با مدیران فعلی شد و از اعضای مجلس خبرگان رهبری نیز خواست که درباره انتخابات مجلس یازدهم «بی‌تفاوت نباشند.»

احمد جنتی امروز (سه‌شنبه) در مراسم افتتاحیه هفتمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری گفت: «بی‌تعارف من به مدیران فعلی هیچ امیدی ندارم. ما برای روزی کار می‌کنیم که اینها با مدیران جوان و انقلابی جایگزین شوند تا از این خفت و گرفتاری که دچارش شده‌ایم رها شویم.»

جنتی با اشاره به انتخابات مجلس یازدهم افزود: «نمایندگان خبرگان هم نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشند، بلکه باید کمک کنند تا افراد خوبی وارد مجلس شوند.»

او در بخش دیگری از سخنرانی‌اش که توسط ایسنا منتشر شده٬ درباره گمانه‌زنی‌های اخیر درباره مذاکره با آمریکا گفت: «فشار حداکثری به دنبال تسلیم ماست و برخی افراد نادان و غافل هم به فکر این هستند که مذاکره کنند، درحالی که آن‌ها هم همین را می‌خواهند.»

رییس مجلس خبرگان همچنین درباره گفت‌وگو‌ها با مقامات اروپایی نیز گفت: «سال گذشته ۱۸ میلیارد دلار با نرخ ارز دولتی به جیب دلال‌ها ریخته شد و اکنون به سمت فرانسه و اروپایی‌ها، دست گدایی دراز کرده‌اند و آن‌ها هم دولت ما را سر کار می‌گذارند.»

جنتی همچنین گفت: «یک عده با پول‌های کثیف می‌خواهند وارد مجلس شوند و این خط قرمز ما در شورای نگهبان است.»

عباسعلی کدخدایی، قائم مقام و سخنگوی شورای نگهبان، نیز روز ۳۰ شهریور با اعلام این که در برخی از انتخابات‌ها در ایران «پول‌سالاری قابل لمس است»، افزوده بود که در قانون انتخابات به این مسئله توجه نشده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »