تحریم ۱۰ شرکت و شهروند چینی را به دلیل واردات نفت از ایران

زیتون– وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که چند شرکت و شهروند چینی را به خاطر معاملات نفتی با ایران تحریم کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که پنج فرد و شش نهاد چینی را تحریم کرده است که از جمله آنها، دو شرکت تابعه کشتیرانی کاسکو (به انگلیسی: Cosco) است. شرکت مادر کاسکو هدف این تحریم ها قرار نگرفته است.
ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه چند شهروند و شرکت چینی به علت نقل و انتقال و خرید نفت از ایران وضع کرده است. وزیر خارجه آمریکا در نشست “اتحاد علیه ایران هسته‌ای” با اعلام این خبر گفت که گام‌های جدیدی در گسترش تحریم علیه جمهوری اسلامی برداشته می‌شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز گفته است که مجموعاْ ۱۰ شخص حقیقی و حقوقی به دلیل واردات نفت از ایران مشمول تحریم‌های ایالت متحده شده‌اند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد که واشنگتن به تلاش‌های خود خواهد افزود تا کشورها به ریسک همکاری با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران پی ببرند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پمپئو با حضور در نشست گروه “اتحاد علیه ایران هسته‌ای” که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، گفت: «امروز ما تحریم‌هایی را علیه چند شرکت چینی برقرار کردیم که برخلاف تحریم‌های آمریکا، آگاهانه دست به انتقال نفت از ایران زده‌اند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »