? احمد شجاعی آزاد شد

زیتون– احمد شجاعی ساعتی پیش از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش «زیتون) او که از فرمانده‌هان دوران جنگ در بخش اطلاعات و عملیات بود خردادماه سال گذشته همراه با پسرش در خیابان بازداشت شده بود.

اتهام او اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور اعلام شد.

او پیش از آن نیز همراه با سعید منتظری به اتهام انتشار نوار بازجویی و شکنجه زن سعید امامی بازداشت شده بود.

آخرین بار نیز پس از وقایع سال ۱۳۸۸ او و پسرش چندماه زندان بودند و در دادگاه بدوی به ریاست مقیسه خودش به ده سال و پسرش به ۳ سال زندان محکوم شدند. در تجدید نظر حکم او به ۵ سال تعلیقی و سجاد شجاعی به ۳ سال تعلیقی کاهش یافت و آن‌ها از زندان آزاد شدند.

اما پس از ۴ سال و در حالی که معاون دادستان سال گذشته در نامه‌ای اعلام کرده بود این پرونده مختومه شده است هر دو بازداشت شدند. در توضیح این بازداشت گفته شده که با اعمال ماده ۴۷۷ پرونده به دیوان رفته و تعلیقی بودن احکام حذف و لازم الاجرا شده‌اند.

رییس قوه در اوایل تصدی این مسوولیت از توقف ماده ۱۸ حمایت کرده بود (که در قانون جدید آیین دادرسی به ماده ۴۷۷ بدل شده و طبق آن هر گاه رییس قوه حکمی را خلاف بین شرع تشخیص دهد به دیوان می‌فرستد) اما تاکنون چند بار در حالی که به نفع محکومان نبوده اعمال شده است.

اتهام باقی مانده‌ی پدر و پسر در آخرین حکم صادره عبارت است از اجتماع و تبانی علیه امنیت به دلیل شرکت در تظاهرات میلیونی ۲۵ خرداد ۱۳۸۸٫ کریم حبیب نژاد و سعید خلیلی وکالت تبرعی آن‌ها را برعهده گرفته‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »