? زنده| حکم زنی که بر روی خودروی پلیس حجابش را برداشته بود صادر شد

 

 

 


حکم زنی که بر روی خودروی پلیس حجابش را برداشته بود صادر شد


https://twitter.com/feyzarab/status/1177188529010597897


کارگران هفت تپه برای چهارمین روز متوالی تجمع کردند

کارگران نیشکر هفت تپه برای چهارمین روز متوالی روز پنجشنبه ۴مهرماه در اعتراض به اخراج ۲۱ کارگر از این شرکت مقابل درب مدیریت شرکت هفت تپه دست به تجمع زدند.

برخی از کارگران معترض به «کسر حقوق، درج اخطار در پرونده و کاهش مدت قرارداد کاری کارگران و احضار کارگران به پلیس امنیت» تهدید شده‌اند.

کارگران هفت تپه دور جدید اعتصاب خود را از روز دوشنبه اول مهرماه در اعتراض به اخراج و عدم تمدید قرارداد ۲۱ کارگر نیشکر هفت تپه در بخش‌های داخلی شرکت هفت تپه آغاز کرده‌اند.

پیش از این نیز در هفته های اخیر کارگران این شرکت نسبت به پرداخت نشدن حقوق معوقه خود تجمعاتی را برگزار کرده بودند./سندیکای کارگران هفت تپه



محکومیت حبس برای زن ایران در آمریکا به اتهام نقض تحریم‌ها

دادگاهی در ایالت مینه‌سوتا یک زن ایرانی را به‌خاطر نقض تحریم‌های آمریکا و نقش وی در فروش غیرقانونی فناوری آمریکایی به ایران به ۲۷ ماه زندان محکوم کرد.

نگار قدس‌کنی تیرماه ۱۳۹۶ در استرالیا بازداشت شد و اتهام وی صادرات غیرقانونی محصولات کنترل شده آمریکا به ایران بود.

او بعد از استرداد به آمریکا، ماه گذشته در دادگاهی در مینه‌سوتا گناهگار شناخته شد و بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، روز سه‌شنبه حکم ۲۷ ماه زندان وی ابلاغ شد.

دادستانی آمریکا می‌گوید قدس‌کنی به همراه دیگر همکاران خود در شرکت «موج سبز» که در مالزی ثبت شده بود، اقدام به خرید محصولات تجهیزات پخش تلویزیونی و مخابراتی بی‌سیم از ایالات مینه‌سوتا و ماساچوست کرده و به صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران فروخته است.

همکار او علیرضا جلالی نیز در سال ۲۰۱۶ پس از ورود به نیویورک بازداشت شد./بی‌بی‌سی فارسی



بن سلمان مسئولیت قتل خاشقجی را پذیرفت

ولیعهد عربستان سعودی به طور غیرمستقیم مسئولیت جمال خاشقجی را بر عهده گرفت.

جمال خاشقجی، ستون‌نویس روزنامه آمریکایی واشینگتن پست و از منتقدان ولیعهد عربستان سعودی، اوایل پاییز سال ۱۳۹۷ در کنسول‌گری این کشور در شهر استانبول ترکیه به قتل رسید و جنجالی به راه انداخت که هنوز دامان خاندان سعودی را رها نکرده است.

خبرگزاری رویترز روز پنج‌شنبه در گزارشی خبر داد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، در مصاحبه‌ای مسئولیت قتل آقای خاشقجی را بر عهده گرفته است. بن سلمان در این مصاحبه می‌گوید که از آنجا که جمال خاشقجی تحت مسئولیت او به قتل رسیده او خود را نیز در این امر مسئول می‌داند.

ولیعهد عربستان سعودی همچنین می‌گوید که «تمام مسئولیت» این اتفاق را بر عهده می‌گیرد./رادیو فردا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »