ورود پلیس اینترپل به پرونده مرجان شیخ الاسلامی

زیتون– هادی شیرزاد، رییس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی ایران، امروز (یکشنبه) از صدور اعلان قرمز به پلیس اینترپل برای مرجان شیخ‌الاسلامی خبر داد و گفت: «برای مجرمانی که قوه قضاییه دستور دهد، ما پیگیری می‌کنیم که اعلان قرمز صادر شود.»

او همچنین از پیگیری صدور «اعلان قرمز» برای روح‌الله زم، ادمین کانال آمدنیوز، خبر داد و گفت: «به طورکلی برای افرادی که مروج اقدامات خشونت‌آمیز، خرابکارانه و تروریستی باشند، اعلان قرمز صادر خواهد شد و پیگیر هستیم تا برای روح‌الله زم نیز با توجه به اقداماتی که انجام داده این اعلان صادر شود.»

اعلان قرمز به معنای تقاضای شناسایی موقعیت جغرافیایی و دستگیری و استرداد فرد به کشورش است. در سال‌های اخیر برخی کشورها مخالفان خود را در خارج از کشور تحت پیگرد قرار داده‌اند و در پی آن، این نوع پیگرد مناقشه‌برانگیز شده است.

در جریان چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده موسوم به فساد در پتروشیمی٬ بود که برای اولین بار از نقش مرجان شیخ الاسلامی در آن پرده برداشته شد.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب وقت، ۲۱ اسفند، در این رابطه گفته بود: «این پرونده بخش مفتوحی دارد و پرونده سنگینی است و یک بخش‌هایی از ارقام در خارج از کشور بوده است و برخی از متهمان مثل آن خانم از سال ۹۱ که پرونده تشکیل شده از کشور فرار کرده است.»

دولت‌آبادی همچنین اعلام کرده بود که اگر مرجان شیخ‌الاسلامی «به ایران بیاید یا از طریق پلیس بین‌الملل تحت تعقیب قرار گیرد، جزو متهمان اصلی پرونده است.»

بر اساس کیفرخواست مطرح شده در دادگاه، رضا حمزه‌لو، متهم ردیف اول این پرونده، به عنوان شریک تجاری مرجان شیخ‌الاسلامی، دیگر متهم این پرونده، در ترکیه چند شرکت تاسیس کرده است. نماینده دادستان همچنین در نخستین جلسه رسیدگی به پرونده، حمزه‌لو را متهم کرده که به برخی افراد دیگر هم دستور داده که برای دور زدن تحریم‌ها، در خارج از ایران شرکت‌هایی را تاسیس کنند.

مرجان شیخ‌الاسلامی مدیرعامل سابق خبرگزاری خصوصی میراث فرهنگی در نخستین خبر از این دادگاه به عنوان متهم ردیف ششم معرفی شد، اما در جلسات دادگاه به عنوان «شریک اصلی» رضا حمزه‌لو معرفی شده است.

او ساکن کانادا است اما به گفته قاضی پرونده «برای این متهم و دو متهم دیگر این پرونده که در ایران نیستند وکیل در دادگاه حضور دارد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »