? زنده| قاسم سلیمانی: فراتر از هر جناح سیاسی هستیم

 



بازداشت شهردار رودهن به اتهام دریافت رشوه

علیرضا تقیان٬ رییس حوزه قضایی٬ رودهن از بازداشت شهردار رودهن به اتهام دریافت رشوه خبر داد.

علیرضا تقیان گفت: «همچنین یک نفر از اعضای شورای شهر و شش نفر از کارکنان شهرداری رودهن به اتهام دریافت رشوه دستگیر و بازداشت شدند.»

تقیان گفت، این پرونده در دست رسیدگی و تکمیل تحقیقات نهایی است و با احتساب بازداشتی‌های قبلی تعداد بازداشت‌شدگان این پرونده به ۱۴ نفر رسیده است./ایسنا



 قاسم سلیمانی: فراتر از هر جناح سیاسی هستیم

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه امروز حصارها برابر اراده سپاه اعتبار و کارآیی ندارند، گفت: سپاه هیمنه بزرگ‌ترین و مجهزترین ارتش دنیا یعنی ارتش آمریکا را شکست و پوشالی بودن آن را به جهانیان نشان داد.

او همچنین گفت که سپاه پاسداران خود را فراتر از هر جریان و جناح سیاسی جلودار پاسداری از انقلاب می داند./خبرگزاری فارس



موافقت پادشاه سعودی با میانجیگری عراق برای ملاقات با ایران

میدل ایست آی در گزارشی نوشت که عربستان سعودی به عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق برای هماهنگی دیداری با ایران چراغ سبز نشان داده است و به نظر می‌رسد این نخستین گام برای کاهش تنش‌ها در منطقه باشد.

عباس الحسناوی از مقامات دفتر نخست وزیر عراق روز سه‌شنبه به میدل‌ایست‌آی گفت که عبدالمهدی به دنبال میانجی‌گری میان مقامات در ریاض و تهران بوده و شرایط هر کدام از طرف‌ها را برای دیدار به طرفین منتقل کرده است.

حسناوی این سخنان را پس از آن مطرح کرد که سخنگوی دولت ایران روز دوشنبه گفت که عربستان سعودی از طریق سران برخی کشورها پیام‌هایی را به «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران ارسال کرده است.

این مقام عراقی به میدل‌ایست‌آی تاکید کرد که عبدالمهدی به عنوان یک میانجیگر با هدف کاهش تنش‌ها در منطقه اقدام کرده است./عصر ایران


https://twitter.com/shomarasane/status/1177180830009122816


دلار ۵۰ تومان ارزان شد

قیمت ارز در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی نسبت به روز گذشته ۵۰ تومان کاهش یافت.

قیمت دلار نسبت به روز گذشته با کاهش اندکی همراه بود و بر همین اساس بانک‌ها امروز (نهم مهرماه) هر دلار آمریکا را ۱۱ هزار و ۳۲۷ تومان و هر یورو را به قیمت ۱۲ هزار و ۵۱۴ تومان می‌خرند.

قیمت خرید هر پوند انگلیس در بانک‌ها نیز ۱۳ هزار و ۹۹۵ تومان است.
قیمت ارز مسافرتی در بانک‌ها همچنان از قیمت فروش آن در بازار بالاتر است؛ به طوری که قیمت فروش ارز مسافرتی در بانک‌ها ۱۲ هزار و ۷۱۲ تومان اعلام شده که با احتساب کارمزد به حدود ۱۳ هزار تومان می‌رسد.

اما صرافی‌های مجاز بانک مرکزی نیز قیمت خرید دلار را ۱۱ هزار و ۳۵۰ تومان و قیمت فروش آن را ۱۱ هزار و ۴۵۰ تومان اعلام کرده‌اند که نسبت به روز گذشته ۵۰ تومان کاهش یافته است.

این صرافی‌ها امروز هر یورو را به قیمت ۱۲ هزار و ۵۵۰ تومان می‌خرند و ۱۲ هزار و ۶۵۰ تومان می‌فروشند./ایسنا



صدور حکم اعدام برای یک متهم به «جاسوسی»

غلامحسین اسماعیلی٬ سخنگوی قوه قضائیه٬ از صدور حکم اعدام برای فردی به اتهام «جاسوسی گسترده» برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) خبر داد.

به گفته سخنگوی قوه قضاییه حکم این فرد هنوز قطعی نشده و پرونده در مرحله فرجام‌خواهی است و به دیوان عالی کشور رفته است.

اسماعیلی همچنین به صدور احکام قطعی برای چند «جاسوس» اشاره کرد و گفت: «این افراد سال گذشته دستگیر شدند.»/تسنیم



 نیویورکر: مکرون و ترامپ پشت خط بودند اما روحانی نیامد

نیویورکر در گزارشی خبر داد با این‌که رییس‌ جمهوری فرانسه ترتیبات تماس تلفنی سه‌جانبه با همتایان ایرانی و آمریکایی خود را در نیویورک فراهم کرده بود حسن روحانی از اتاق خود در هتل بیرون نیامد.

به نوشته نیویورکر، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، در همان طبقه از هتل محل اقامت آقای روحانی با کمک یک تیم فنی یک خط تلفنی امن برای گفت‌وگوی سه‌جانبه فراهم کرده بود، و با این‌که ترامپ تلفن را برداشته و پشت خط منتظر بود حسن روحانی از اتاقش درنیامد.

پیش از سفر حسن روحانی به نیویورک و در جریان این سفر امانوئل مکرون تلاش بسیاری کرد برای برقراری تماس مستقیم میان او و رئیس‌جمهوری ایالات متحده، اما تلاشش ناکام مانده بود./رادیو فردا



بازگشت بیش از ۱۷۰۰ لوح هخامنشی از آمریکا

علی‌اصغر مونسان٬ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی٬ اعلام کرد که چهارمین مرحله گل‌نبشته‌های باروی تخت جمشید شامل ۱۷۸۳ لوح هخامنشی از موسسه شرق‌شناسی آمریکا امشب هشتم مهر ۱۳۹۸ تا ساعتی دیگر به کشور برمی‌گردد.

علی‌اصغر مونسان با بیان اینکه پیگیری‌های وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با همکاری معاونت حقوقی ریاست جمهوری، سرانجام منجر به بازگرداندن ۱۷۸۳ لوح هخامنشی شد، افزود: تاکنون در سه مرحله در سال‌های ۱۳۲۷ (۱۷۹ قطعه)، ۱۳۲۹ (۳۷هزار قطعه) و ۱۳۸۳ (۳۰۰ قطعه) بخش‌هایی از این مجموعه به ایران بازگردانده شده است اما بازگشت محموله چهارم با حواشی زیادی همراه بود و در سال ۲۰۰۴ تبدیل به موضوع حکم دادگاه دارایی‌های کشف‌شده در دادگاه بخش شمالی الینویز ایالات متحده شد که شاکیان به دنبال توقیف اموال دولتی ایران بودند تا دادگاه را قانع کنند حکم پرداخت غرامت را به نفع آنها و علیه دولت ایران قبل از دعوی صادر کند./ایسنا



احتمال خرابکاری در مسیر قطار زاهدان به تهران

غضنفر فولادی، رییس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه‌آهن ایران گفت علت سانحه ریلی قطار زاهدان به تهران بازشدن پیچ و پابند و فنرهای ریل توسط افراد ناشناس بوده است.

به گفته این مقام مسئول برخی افراد ناشناس حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ پیچ و پابند ریل را در طول حدود ۵۰ تا ۶۰ متر باز و نقطه خطر ایجاد کردند.

فولادی در مورد احتمال خرابکاری گفت: «ممکن است به هر دلیلی این پیچ‌ها از ریل باز شده باشد اما ما نمی‌توانیم آن را تشخیص دهیم و وظیفه این کمیسیون بررسی دلیل فنی بروز یک سانحه ریلی است.»

خروج قطار زاهدان به تهران از ریل هفته گذشته پنج کشته و بیش از ۱۵۰ مصدوم بر جای گذاشت./ایسنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »