سرایت بیماری ایدز از خانه بهداشت چنار محمود به بیش از ۳۰۰ نفر

زیتون– جمعی از مردم روستای چنار محمود از توابع شهرستان لردگان٬ امروز (چهارشنبه) مقابل فرمانداری و شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری تجمع اعتراضی کردند.

اهالی این روستا مدعی هستند که به خاطر آزمایش قندخون خانه بهداشت با استفاده از سرنگ آلوده، تعدادی از اهالی روستا به بیماری ایدز مبتلا شدند.

ساعتی پس از انتشار این خبر رییس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری در خصوص موضوع ابتلای افرادی به ویروس ایدز در پی استفاده از سرنگ آلوده گفت: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده است و دستگاه قضایی با پیگری‌های فوری خود موضوع را مورد بررسی قرار داده است.
به گزارش  میزان، در پی انتشار اخباری بر آلوده شدن برخی از اهالی یکی از روستا‌های شهرستان لردگان به ویروس ایدز به دنبال استفاده از سرنگ آلوده توسط بهیار خانه بهداشت، احمدرضا بهرامی، رییس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: «امروز جلسه شورای تامین استان چهارمحال و بختیاری در رابطه با این موضوع برگزار خواهد شد و آخرین اقدامات در این جلسه ارزیابی خواهد شد.»
بهرامی تصریح کرد: «برخی ادعا دارند که یکی از بهیارانی که در یکی از مراکز بهداشت کار می‌کرده است در زمانی که برای انجام آزمایشات از آن‌ها خون می‌گرفته به جای اینکه برای هر فرد از یک سرنگ استفاده کند از سرنگ مشترک استفاده می‌کرده است که در حال حاضر فرد مذکور در بازداشت به سر می‌برد.»

رییس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری گفت: «در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده است و دستگاه قضایی با پیگری‌های خاص و فوری خود موضوع را مورد بررسی قرار داده است و سایر مسئولان نیز در حال پیگیری موضوع جهت کشف منشاء موضوع هستند.»

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ابتلای چندین نفر از اهالی روستای چنارمحمودی شهرستان لردگان به اچ‌آی‌وی را تائید کرد.
از سوی دیگر ایسنا خبر داد که دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری نیز ضمن تایید ابتلا مردم این روستا به بیماری ایدز٬ اعلام کرده است که موضوع از یک ماه قبل در دست بررسی است و همچنان ادامه دارد.

این دانشگاه همچنین خبر داد که تعدادی از افراد مبتلا تحت درمان هستند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

3 پاسخ

  1. سلام چرا صدا وسیما این مسئله را پوشش خبری نداد تا اذهان عمومی نسبت به این حادثه روشن شود

  2. آخر کار هم تمام کاسه کوزه ها از طرف دادگستری اسلامی بر سر بهیار بیچاره شکسته میشود و کشف میگردد که عامل امریکا و اسرائیل و اتحادیه اروپاست !

  3. هنوز جای شکر دارد لیکن فقط ۳۰۰ نفر مبتلا شده ا‌ند. این میتوانست هزاران هزار نفر باشد. نباید ناشکری کرد. صلووات بلند بفرست که این شر نشود

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »