شرکت نفت دولتی چین نیز ایران را ترک کرد

زیتون- بیژن نامدار زنگنه٬ وزیر نفت٬ امروز خبر داد که شرکت نفت دولتی چین از توافقنامه طرح توسعه بخشی از میدان گازی پارس جنوبی کنار رفته است.

پایگاه خبری اداره کل روابط عمومی وزارت نفت ایران، در این باره نوشت که بیژن نامدار زنگنه امروز (یکشنبه) گفت که شرکت ملی نفت چین «دیگر در این پروژه حضور ندارد.» او به دلیل کنار رفتن شرکت چینی از این پروژه گازی اشاره‌ای نکرده است.

پیش از این قرار بود شرکت توتال فرانسه این پروژه را اجرا کند؛ اما به دلیل تحریم‌های آمریکا از این کار انصراف داد.

آسوشیتدپرس در این رابطه نوشت که پکن اظهار نظری در این باره نکرده‌ است و شرکت ملی نفت چین نیز به تماس‌های آن پاسخ نداده‌ و مطلبی هم در وبسایت رسمی شرکت در مورد کناره‌گیری از این پروژه گازی ایران منتشر نشده است.

این در حالی است که دولت ایالات متحده به رهبری پرزیدنت ترامپ فشارها بر ایران را به شدت افزایش داده و بر ادامه آنها تاکید کرده است.

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی چندی پیش گفت واشنگتن به تحریم کسانی که نفت ایران را بخرند یا با سپاه پاسداران معامله کنند ادامه می‌دهد و هیچ معافیتی هم صادر نمی‌شود. وی همچنین تاکید کرد که به دلیل تحریم‌های آمریکا، فروش نفت ایران افت جدی داشته است.

برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، نیز ​گفت که کارزار فشار حداکثری آمریکا به طور قاطع نشان داده است که هیچ مصونیت یا معافیتی در تحریم‌های ایران در کار نخواهد بود و هرگونه اقدام قابل تحریم، تحریم خواهد شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری تضعیف شده است. اعتراض‌های پی در پی اقشار مختلف

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا

ادامه »