دادگاه تجدید‌ نظر حکم زندان طویل المدت کیومرث مرزبان را عینا تایید کرد

زیتون– دادگاه تجدید نظر حکم ۲۲ زندان کیومرث مرزبان را عینا تایید کرد.

مهرماه امسال یک سال پس از بازداشت کیومرث مرزبان، طنزنویس، وکیل مدافع او خبر داده بود که دادگاه انقلاب موکلش را به ۲۳ سال و ۳ ماه زندان محکوم کرده است که در صورت تأیید حکم در دادگاه تجدیدنظر، ۱۱ سال از آن اجرایی خواهد بود.

محمدحسین آقاسی، وکیل کیومرث مرزبان، ضمن اعلام این خبر افزود که این طنز نویس با ۵ اتهامِ «ارتباط با دولت متخاصم، اهانت به مقدسات، اهانت به رهبری، اهانت به مسئولان نظام، و اجتماع و تبانی علیه نظام» مواجه بوده است که از اتهام «اجتماع و تبانی» تبرئه شده، اما بابت چهار اتهام دیگر به بیش از ۲۳ سال حبس محکوم شده است.

شهریور سال گذشته «کمپین حقوق بشر» با انتشار خبر بازداشت کیومرث مرزبان اعلام کرد که وی حدود یک سال قبل از آن برای دیدار با «مادربزرگ بیمارش» به ایران بازگشته بود و روز ۴ شهریور مأموران اطلاعات سپاه او را بازداشت کردند.

گفته می‌شود کیومرث مرزبان پس از بازگشت به ایران، در سال ۱۳۹۶، کلاس‌های نویسندگی و فیلمنامه‌نویسی تشکیل داده بود.

محمدحسین آقاسی، وکیل کیومرث مرزبان، همچنین با بیان این‌که او «کاری به‌جز نوشتن مطالب طنز و انتشار آن‌ها در رسانه‌ها نکرده»، از اقدام برای درخواست تجدیدنظر در حکم موکلش خبر داد.

بنابر قوانین جمهوری اسلامی، در پرونده‌هایی که موارد اتهامی بیش از سه مورد باشد، حداکثر مجازات یکی از اتهامات به‌اضافه نصف این حداکثر در نظر گرفته می‌شود که در مورد آقای مرزبان، در صورت نقض نشدن حکم فعلی در دادگاه تجدیدنظر، ۱۱ سال حبس خواهد شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »