لایحه پالرمو تبدیل به قانون شد

زیتون– حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رییس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس٬ خبر از آن داد که لوایح مرتبط با مقررات گروه ویژه اقدام مالی به قانون تبدیل شده است.

به گفته فلاحت پیشه لوایح مرتبط با مقررات گروه ویژه اقدام مالی به دلیل اعلام نظر نکردن مجمع تشخیص مصلحت نظام تبدیل به قانون شده است.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه به ایلنا گفت که شورای نگهبان لایحه پالرمو را به دلیل ایرادات خود رد نکرده بلکه رد آن به دلیل ایرادات هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است.

این نماینده مجلس توضیح داد که مجلس هم چون این ایرادها را قبول نداشت آنها را بررسی نکرد و لایحه پالرمو را به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاد.

لایحه «پالرمو» نام یکی از دو لایحه مربوط به موضوع پول‌شویی است که هیئت عالی نظارت بر سیاست‌های کلی مجمع تشخیص مصلحت نظام ایراداتی را به آن وارد کرده و شورای نگهبان آن را رد کرده بود.

مهلت این مجمع برای اظهار نظر در این لایحه ۱۸ مهر پایان یافته است.

در همین حال آقای فلاحت‌پیشه گفت: «الان تنها دو اتفاق می‌تواند بیفتد، اتفاق اول این است که این لایحه را مصوب بدانیم، چراکه شورای نگهبان آن را مستقیم رد نکرده است. اتفاق دیگری که می‌تواند بیفتد این است که مجمع دوباره جلسه تشکیل بدهد و برای پایان این مهلت قانونی یک توجیهی بیاورد که این کار خالی از اشکال نیست».

لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم «سی‌اف‌تی» دیگر لایحه مرتبط با مقررات گروه ویژه اقدام مالی است که مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره آن اظهار نظر نکرده است.

گروه ویژه اقدام مالی، اف‌ای‌تی‌ِاف، روز جمعه ۳۱ خرداد در پایان نشست یک‌هفته‌ای خود در اورلاندوی آمریکا برای پنجمین بار به ایران مهلت داد و اعلام کرد، تعلیق ایران از فهرست سیاه این گروه تا ماه اکتبر، چهار ماه دیگر، تمدید می‌شود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »