? نوشین جعفری آزاد شد

زیتون– نوشین جعفری٬ عکاس و خبرنگار سابق٬ آزاد شد

به گزارش «زیتون» نوشین جعفری روز شنبه (۱۲ مرداد) بازداشت شده است.

او که از فعالان ستاد میرحسین موسوی بود٬ پیشتر نیز در بهمن ماه سال ۸۸ بازداشت شده بود. نوشین جعفری در زمان بازداشت از خبرنگاران روزنامه اعتماد بود و به دو سال حبس تعلیقی محکوم شد.

جعفری طی سالهای گذشته به عکاسی از سینما و تئاتر روی آورده و پیشتر نیز یک نمایشگاه عکس برگزار کرده بود.

نوشین جعفری٬ زندانی سیاسی٬ روز ۳۰ مرداد از بازداشتگاه و از طریق حساب اینستاگرامی خود با شیوانظرآهاری، یکی از فعالین حقوق بشر تماس گرفته‌ بود.  او با حالی بد از او درخواست کرد که پسورد و ایمیل اکانت توییتری «یار دبستانی» را به بازجوها بدهد.

نوشین جعفری در تماس با این فعال حقوق بشر که مدتی است در خارج از کشور به سر می‌برد٬ گفته بود در صورتی که این پسوردهای این حساب کاربری در توییتر در اختیار نیروهای امنیتی قرار نگیرد٬ خانواده شیوا نظرآهاری در ایران تحت فشار قرار خواهند گرفت.

شیوا نظرآهاری٬ فعال حقوق بشر٬ چهارم شهریورماه ضمن انتشار این فایل صوتی تاکید کرده است که هیچ ارتباطی با ادمین یا ادمین‌های اکانت یاردبستانی ندارد و حتی از وجود چنین حساب کاربری در توییتر خبرنداشته است.

این اولین بار است که یک زندانی سیاسی در دوران بازداشت و در انفرادی از طریق حساب کاربری‌اش در شبکه اجتماعی توییتر برای یک فرد دیگر فایل صوتی می‌فرستد.

پس از او٬ صبح روز ششم شهریور شهرزاد جعفری٬ خواهر نوشین جعفری٬ بازداشت شد.

به گزارش «زیتون» ساعت ۸ صبح ششم شهریور نیروهای امنیتی به منزل نوشین جعفری مراجعه و خواهر او را نیز بازداشت کردند.

هنوز از نام نهاد بازداشت‌کننده و علت بازداشت خبری در دست نیست. اما خواهر او ۱۴ شهریورماه آزاد شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »