? زنده| موافقت اردوغان با آتش بس در سوریه

 



موافقت اردوغان با آتش بس در سوریه

مایک پنس، معاون رییس جمهوری آمریکا٬ که برای ملاقات با رهبران ترکیه به آنکارا سفر کرده است، پس از دیدار با رجب طیب اردوغان، گفت رییس جمهوری ترکیه با آتش‌بس در شمال سوریه موافقت کرده است.

پنس گفت ترکیه با یک آتش‌بس پنج روزه موافقت کرده تا نیروهای کرد فرصت عقب‌نشینی داشته باشند.

او همچنین گفت با اجرای این آتش‌بس ترکیه دیگر با تحریم‌های بیشتر مواجه نخواهد شد./بی‌بی‌سی فارسی



مرگ ۷۷ شهروند ایرانی در جریان پیاده روی اربعین

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزیر کشور جمهوری اسلامی که همزمان رییس ستاد اربعین هم هست، مرگ ۷۷ نفر ایران را در این مراسم تائید کرد و مدعی شد بیش از نیمی از این افراد جان خود را در حوادث رانندگی از دست داده‌اند.

هفته پیش او تعداد کشته ها را ۴۹ نفر اعلام کرده بود./خبرگزاری فارس



بی‌بی‌سی فارسی: روح‌الله زم توسط دستگاه اطلاعاتی عراق بازداشت شد

منبعی آگاه در دولت عراق به بی‌بی‌سی فارسی گفت دستگاه اطلاعاتی عراق همزمان با ورود هواپیمای حامل روح‌الله زم به بغداد او را بازداشت کرده و پس از مدتی تحویل ایران داده است.

این منبع به بی‌بی‌سی گفت آقای زم بیش از یک روز در بازداشت دستگاه اطلاعاتی عراق بود و سپس مطابق موافقتنامه استرداد مجرمین به ایران تحویل داده شد.



کیمیا علیزاده در فهرست صد زن تاثیرگذار جهان از منظر بی‌بی‌سی

کیمیا علیزاده، تکواندوکار نام‌آور ایرانی در فهرست صد زن الهام‌بخش و تاثیرگذار سال ۲۰۱۹، از سوی شبکه جهانی بی‌بی‌سی، قرار گرفت.

فهرست «صد زن» یک فهرست چندجانبه‌ است که در سال ۲۰۱۳ از سوی شبکه رادیو تلویزیونی بی‌بی‌سی پایه‌گذاری شد.

این فهرست دربرگیرنده شهروندان زن از سراسر جهان است، که به گفته بی‌بی‌سی نقش الهام‌بخش و مهمی در شکل‌گیری تحولات سده بیست‌ویکم دارند.

این فهرست به بخش‌های مختلف مانند فعالیت‌های محیط زیستی، دانش و آموزش، رهبری، نوآوری، ورزش و هویت انسانی تقسیم می‌شود.

کیمیا علیزاده، ورزشکار به‌نام ایران در میان ۱۳ ورزشکار دیگر، و صد شهروند زنی‌ست که امسال معرفی شده‌اند. نام کیمیا در کنار ورزشکاران مشهور دیگری مانند مگان راپیون، فوتبالیست آمریکایی، هیوری کون، سوموکار ژاپنی، تایلا هریس، هوانگ ونشی، مشت‌زنان استرالیایی و چینی و فریده عصمان مصری آمده است.



ادمین دوم آمدنیوز دعوت زم به عراق را تکذیب کرد

شیرین نجفی، ادمین وب‌سایت آمدنیوز و همکار روح‌الله زم، در واکنش به انتشار اخباری از شراکت خود در دستگیری آقای زم در عراق، تکذیب کرد که از او برای رفتن به عراق دعوت کرده است.

شیرین نجفی که خود را جزء معدود دبیرهای آمدنیوز معرفی می‌کند در این مصاحبه می‌گوید که در کشاندن روح‌الله زم به عراق هیچ نقشی نداشته و خود نیز به عراق دعوت شده، اما به این سفر نرفته است.

به گفته نجفی، او از طریق دوستان خود و تلویزیون ایران از خبر بازداشت روح‌الله زم مطلع شده است./ایران اینترنشنال


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »