حسین فریدون وارد زندان نشده به مرخصی رفت

زیتون– حسین فریدون که صبح روز چهارشنبه ۲۴ مهر برای تحمل محکومیتش به ۵ سال حبس راهی زندان اوین شده بود، به مرخصی رفت.

یک مقام مسئول در قوه‌ قضاییه ضمن تایید این خبر به تسنیم گفت: «فریدون یک مرحله از سوی زندان پذیرش شد و قبل از تعطیلی به مرخصی رفته است.»

روز ۲۴ مهر حسین سرتیپی، وکیل مدافع حسین فریدون، گفت: «حسین فریدون شخصا با مراجعه به دادسرا برای اجرای حکم به زندان اوین منتقل شد.»

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه، روز سه‌شنبه، نهم مهر، از محکوم شدن برادر رئیس‌ جمهور ایران به پنج سال حبس به خاطر دریافت رشوه خبر داده بود.

خبرگزاری فارس دریافت «رشوه» از رسول دانیال‌زاده، یکی از بدهکاران بانکی را از جمله اتهامات حسین فریدون عنوان کرد.

برادر رییس جمهوری همچنین به جزای نقدی و رد مال به مبلغ ۳۱ میلیارد تومان محکوم شده‌است.

سخنگوی قوه قضائیه توضیح داده بود که «دادگاه تجدیدنظر رای نهایی را در مورد حسین فریدون صادر کرده‌است و حکم هفت سال حبس به پنج سال حبس تقلیل یافته‌است.»

فریدون در آستانه انتخابات ۱۳۹۶ ریاست‌جمهوری توسط ابراهیم رئیسی و محمدرضا قالیباف، دو رقیب حسن روحانی به فساد مالی متهم شد. او به «دخالت در برخی عزل ‌و نصب‌ها» نیز متهم شده است.

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای٬‌سخنگوی وقت قوه قضاییه٬ تیرماه سال ۹۶ خبر داد که حسین فریدون به دلیل اینکه نتوانسته قرار وثیقه را تأمین کند به زندان معرفی شد.

محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت، پس از بازداشت حسین فریدون گفته بود: «این مسئله باید برای رئیس قوه قضائیه یا قوه مقننه نیز این‌گونه باشد و قوه قضائیه مستقل همان طور که با برادر رئیس‌جمهوری برخورد کرد با دیگران نیز برخورد خواهد کرد».

غلامحسین،اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه، روز سه‌شنبه در نشست خبری خود در مورد پرونده «رشوی‌گیری» برادر حسن روحانی همچنین گفت که «در این پرونده برای متهم دیگر حکم برائت صادر شده‌است همچنین در مورد خانمی که دادگاه بدوی دو سوم از حکم وی را تعلیق کرده بود، در دادگاه تجدیدنظر یک سوم باقی مانده حکم وی هم تعلیق شده‌است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »