امارات ۷۰۰ میلیون دلارِ ایران را آزاد کرده است

زیتون– اکبر ترکی٬ نماینده مجلس٬ امروز (یکشنبه) خبر داد که امارات متحده عربی ۷۰۰ میلیون دلار از پول‌های بلوکه شده ایران را آزاد کرده است.

اکبر ترکی گفت که روابط ارزی امارات با ایران بهبود یافته و به همین روی در دبی صرافی‌های بسته شده ایرانی دوباره فعال شده‌اند.

جزئیات بیشتری درباره این ادعای خود بیان نکرده است. مقامات وزارت خارجه ایران نیز در این باره سخن نگفته‌اند. همچنین مشخص نیست پول‌هایی که این نمانیده مجلس از آن سخن گفته مربوط به چه سال‌هایی است.

ایران پیش از توافق اتمی وین و به دلیل تحریم‌ها با مسدود شدن میلیاردها دلار از درآمدهای خود که عمدتاً از محل صادرات نفت است مواجه بود و قرار بود این پول‌ها برای استفاده تهران آزاد شوند.

در همین رابطه بیست و پنجم مهرماه محمود واعظی، رییس‌ دفتر رییس‌ جمهوری٬ گفته بود که روابط امارات متحده عربی با ایران «به آرامی تغییر کرده» و عربستان سعودی هم از «روابط خصمانه» فاصله گرفته است.

پیش از آن نیز علی ربیعی، سخنگوی دولت، گفته بود سران برخی کشورها از سوی عربستان پیغام آورده‌اند و «عربستان اگر واقعا دنبال تغییر رفتار باشد، ایران از استقبال می‌کند.»

برای اولین بار پایگاه خبری «میدل ایست آی» گزارش داده‌ بود که مشاور امنیت ملی امارات متحده که همزمان برادر کوچکتر ولیعهد ابوظبی نیز هست، به ایران سفر کرده‌است.

این گزارش اختصاصی که یکشنبه ۲۱ مهرماه منتشر شده، می‌افزاید سفر طحنون بن زاید طی ۴۸ ساعت گذشته با انگیزه کاهش تنش‌ها انجام شده و محرمانه نگه داشته شده‌است.

این گزارش بر اساس اظهارات یک «مقام ارشد امنیتی» که نامی از وی نبرده‌است، می‌افزاید این بالاترین سفر یک مقام اماراتی به ایران بعد از افزایش تنش‌ها با جمهوری اسلامی است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. ظاهرا مذاکرات با شیطان بزرگ خوب پیش میرود یا به عبارت دیگر شیطان بزرگ در سایه رهنمودهای ولی امر جهان اسلام نرمک نرمک آدم میشود !

  2. بسیار خبر خوشی است برای حماس، حزب الله و کلیه گروه‌های تروریست و آدم کش چه چپی و چه راستی

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »