? زنده| دیده‌بان حقوق بشر: ترامپ حق سلامتی ایرانیان را نقض کرده است

 



دیده‌بان حقوق بشر: ترامپ حق سلامتی ایرانیان را نقض کرده است

دیده‌بان حقوق بشر امریکا را متهم کرده که با اعمال تحریم‌های سنگین به بهزیستی ایرانیان آسیب می‌زند. این سازمان از آمریکا خواسته که بی‌درنگ به چنین فشارهایی پایان دهد تا دارو و نیازهای اساسی به ایران صادر شوند.

به گفته این سازمان حقوق بشری واشنگتن باید هرچه سریع‌تر به بانک‌ها و شرکت‌های سراسر جهان اعلام کند که در صورت صدور دارو و سایر مواد اساسی به ایران با هیچ مشکل حقوقی یا مالی روبرو نخواهند شد.
در گزارشی ۴۷ صفحه‌ای که شعار “فشار حداکثری” ترامپ را به چالش گرفته، گفته می‌شود که محدودیت عملیات بانکی در کنار حملات لفظی مقام‌های آمریکایی توانایی ایران در وارد کردن دارو و تجهیزات پزشکی را به شدت پایین آورده و به حق مردم ایران در دسترسی به تندرستی صدمه زده است.
در گزارش تصریح شده، با این که مقام‌های آمریکایی مواد دارویی و نیازهای انسانی را از دایره تحریم‌های خود بیرون گذاشته‌اند، اما شرکت‌ها و بانک‌های آمریکایی و اروپایی همچنان از بیم فشارهای ایالات متحده از هرگونه معامله با ایران خودداری می‌کنند. طبق قوانین بین‌المللی، دولت آمریکا ملزم است مسئولیت خود را در آسیب زدن به وضعیت تندرستی و درمان در ایران قبول کند.
سارا ویتسون، مدیر بخش خاورمیانه دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید: «مقام‌های دولت ترامپ مدعی هستند که در کنار مردم ایران قرار دارند، اما پیامدهای سیاست‌های آنها به مردم ایران لطمه زده و آنها را از حق دسترسی به بهداشت و درمان محروم کرده است.»/دویچه وله


سقوط یک پهپاد ناشناس در شوشتر

یک پهپاد ناشناس در یکی از روستاهای شهرستان شوشتر در استان خوزستان سقوط کرد.

هنوز علت سقوط این پهپاد مشخص نیست و مقامات رسمی اظهار نظری در این خصوص انجام نداده‌اند./خبرگزاری مهر



روحانی: هنوز آمریکایی‌ها برای مذاکره پیام می‌دهند

حسن روحانی، رییس‌جمهوری٬ در جلسه هیئت دولت امروز گفت که هنوز آمریکا برای مذاکره پیام می‌دهد.

مذاکره با آمریکا از سوی رهبر ایران ممنوع شده است.

 روحانی گفت: «هنوز هم برای مذاکره پیام می‌دهند و پیام خواهند داد و البته دولت راه خود را با عزت ادامه خواهد داد.»/ایرنا



مجمع تشخیص مصلحت: اظهارات جهانگیری درباره لوایح FATF کذب است

مجمع تشخیص مصلحت اظهارات جهانگیری درباره لوایح FATF را تکذیب کرد.
روابط عمومی مجمع تشخصی مصلحت نظام اعلام کره است که رهبر جمهوری اسلامی « هیچ‌گونه اظهار نظر یا مکتوبی دال بر موافقت با تصویب و اجرای لوایح FATF و CFT »نداشته‌ است و در ادامه تاکید کرد که «انتظار می‌رود مسئولین دولتی در نقل قول از مقام معظم رهبری جانب امانتداری را رعایت کنند.»
اسحاق جهانگیری روز گذشته اعلام کرده بود که رهبر جمهوری اسلامی با تصویب این لوایح چهارگانه موافق است.

جهانگیری: جلسات مربوط به FATF را علنی برگزار کنید


روحانی: سال ۹۷ سخت‌ترین سال بود


«نقض حقوق بشر در ایران همچنان ادامه دارد»

جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران روز سه‌شنبه ۲۲ اکتبر گزارش تازه‌ای منتشر کرد و در آن تاکید کرد که نقض حقوق بشر در ایران همچنان ادامه دارد.

به گزارش یورونیوز گزارش او بر مساله حقوق مدنی و سیاسی، حقوق زنان و مساله حجاب و آمار اعدام‌ها در ایران به ویژه اعدام کودکان متمرکز بود.

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران گفت: «در سال گذشته، شاهد تاثیر منفی ادامه وخامت اوضاع اقتصادی بر تحقق حقوق اقتصادی و اجتماعی در ایران بودم. از طرف دیگر حقوق مدنی و سیاسی به طور مداوم محدود می‌شود.»


تذکر قاصی به شبنم نعمت‌زاده


رادیوی ایران؛ گزارش بازی فوتبال مردان از سوی یک زن

به گزارش ایرنا برای نخستین بار در تاریخ ایران یک زن بازی فوتبال زنان را گزارش خواهد کرد. این گزارش رادیویی  بازی دو تیم چلسی و آژاکس هلند از دور گروهی لیگ‌قهرمانان مردان اروپا است که توسط نجمه جعفری در ساعت ۲۲ امشب گزارش می‌شود.
همچنین نیلوفر اردلان و گلاره ناظمی مفسران فنی و داوری بازی‌اند.


تلاش مامور امنیتی برای جلوگیری از شکایت مازیار ابراهیمی


خبرهای روز ایران را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »