برخورد با دانشجویان این‌بار در فضای مجازی

زیتون–  وزارت بهداشت اعلام کرد که با دانشجویانی که به گفته آن‌ها در فضای مجازی اقدام به «نشر اکاذیب» کنند، برخورد می شود.

سیما سادات لاری٬ معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت٬ امروز (سه‌شنبه ۷ آبان‌ماه) به ایرنا گفت که «اگر دانشجویان در فضای مجازی اقدام به نشر اکاذیب کنند، با فرد متخلف طبق قانون برخورد می‌شود.»

او برای نمونه گفته است که کانال‌هایی که توسط فعالان دانشجویی، انجمن های علمی، کانون ها، تشکل ها و نشریات مجوز فعالیت در فضای مجازی دارند، توسط مرجع مسئول، رسیدگی می شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت مدعی شده که رصد فعالیت مجازی دانشجویان به معنای «کنکاش در حریم خصوصی آن‌ها» نیست و تاکید کرده که «شورای انضباطی می‌تواند در صورت مشاهده مطالبی در فضای مجازی که با هدف زیر سوال بردن منافع و مصالح دانشگاه بازنشر شده، ورود کرده و شاکی شود.»

تیر ماه سال گذشته دیدبان حقوق بشر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که مقام‌های ایران سرکوب دانشجویان معترض را با صدور احکام زندان و ایجاد محدودیت برای فعالیت‌های مسالمت آمیز، شدت بخشیده‌اند.

اظهارات معاون وزیر بهداشت در شرایطی در خصوص «برخورد با دانشجویان» منتشر شد٬ که چندی است برخورد قضایی و امنیتی با دانشجویان افزایش یافته است.

طی ماه‌های اخیر برای دانشجویانی از جمله «مرضیه امیری»، «لیلا حسین‌زاده»، «کسری نوری» و «روح‌الله مردانی» در مجموع ۷۰ سال احکام زندان صادر شده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. هر کس اسمش دانشجو شد، دانش جو نیست! هر کس دانشجو بود، مجاز به نشر دروغ و اتهام و .. نیست. هر اطلاعیه و اعلانیه اداری و حقوقی را نباید ملکوک کرد.
    اگر اشکالی هست، آنرا بگوئید، راست و درست و پوست کنده.
    فضای مجازی، مثل فضای عمومی است. باید حساب و کتابی داشته باشد، معقول و منطقی.
    اما
    و اما حکومتیان نباید در لفافه و پشت سر عناوین درست، اهداف زورگویانه و ظالمانه خود را اجرا کنند.
    دروغ به خود و مردم نگویند. کاری که در اکثر رسانه های مجازی اپیدمی شده است.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »