? زنده| حسن عباسی آزاد شد

 

حسن عباسی آزاد شد


۳۴ مؤسسه برگزارکننده «عقد آریایی» پلمب شدند

علی مظفری٬ رییس کانون سردفتران ازدواج و طلاق٬ از تعلیق موقت دفاتر رسمی و پلمب مؤسسه‌هایی خبر داد که مراسم عقد آریایی برگزار می‌کردند.

او تعداد مؤسس‌های پلمب‌شده را ۳۴ مؤسسه عمدتاً در استان‌های تهران و البرز اعلام کرد و گفت پنج دفترخانه نیز به دلیل برگزاری مراسم عقد آریایی حکم تعلیق موقت گرفته‌اند.

به‌گفته مظفری، برگزاری مراسم عقد آریایی «غیرقانونی» است، با این حال او اتهام ۲۱ نفر افراد شاغل در این مؤسسات را «جعل عنوان» اعلام کرد و افزود اتهام آنان در دادسرا در حال رسیدگی است.

او همچنین اعلام کرد که پرونده دفاتر تعلیق‌شده نیز به‌دستور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک به دادسرای انتظامی این سازمان ارسال شده است.

اول آبان امسال، ذبیح‌الله خداییان، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک ایران، با اشاره به برگزاری مراسم عقد آریایی در برخی از دفاتر، گفته بود: «صیغه‌هایی تحت عنوان آریایی و امثال آن مغایر شرع و قانون است و با این دفاتر باید برخورد قاطع به عمل آید.»/باشگاه خبرنگران جوان



مرز مهران به علت ناآرامی‌های عراق بسته شد

معاون امنیتی، انتظامی و اجتماعی استانداری ایلام از بسته شدن مرز مهران تا اطلاع ثانوی خبر داد.

محمد نوذری صبح امروز در ارتباط با آخرین وضعیت تردد بار و مسافر در مرز مهران اظهار داشت: مرز مهران تا اطلاع ثانوی بسته شده است و امکان تردد مسافر و صادرات بار در آن ممکن نیست.

به گفته معاون امنیتی، انتظامی و اجتماعی استانداری ایلام، تنش و ناآرامی‌های فعلی کشور عراق عامل مسدود بودن مرز مهران است.

او با اشاره به صادرات از مرز مهران افزود که خروج کامیون و ماشین‌های کاپوتاژ و ترانزیتی به خاک عراق تا زمان بهبود وضعیت این کشور ممنوع است، اما ممنوعیتی برای تحویل بار به کامیون‌های طرف عراقی در پایانه مرزی مهران وجود ندارد./تسنیم



اسماعیل بخشی امروز آزاد می‌شود

به گزارش سایت بیدارزنی اسماعیل بخشی، فعال کارگری ، امروز چهارشنبه با تعین قرار وثیقه هفتصد و پنجاه میلیون تومانی به طور موقت از زندان اوین آزاد می شود.


عراق هم با اسرائیل مسابقه شطرنج نداد


https://twitter.com/sobhe_no/status/1189130134177177600


مصباحی مقدم: دولت اشتباه می‌کند٬ پرونده لوایح پالرمو در ایران بسته شد

غلامرضا مصباحی مقدم ، عضومجمع تشخیص مصلحت نظام٬ گفت که برخلاف نظر دولت پس از پایان مهلت یک ساله مجمع برای بررسی لوایح پالرمو٬ پرونده آن‌ها در ایران بسته شد.

او تاکید کرد: «برداشت اکثریت مجمع این بود که در صورت تصویب و الحاق این کنوانسیون ها مسیر نظارت FATF بر تمام معاملات ما در شرایط تحریمی باز می شود که این یعنی خودمان راه آن ها را برای نظارت بر دور زدن تحریم ها باز می کردیم که طبعا این برای کشور به مصلحت نبود . از این جهت مجمع صبروانتظار را در پیش گرفتیم تا وضعیت تحریم های آمریکا تعیین تکلیف شود.»/عصر ایران



دلار در آستانه ورود به کانال ۱۰ هزار تومان

صرافی‌های بانک‌ها از صبح امروز، هشتم آبان‌ماه، قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۱ هزار و ۱۵۰ تومان اعلام کرده‌اند که نسبت به هفته گذشته با کاهش تقریبا ۲۰۰ تومانی همراه است. همچنین این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

بر همین اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۲ هزار و ۴۵۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۲ هزار و ۳۵۰ تومان است.
این در حالی است که نرخ خرید و فروش دلار و یورو در دو هفته اخیر تقریبا ثابت بوده که در یکسال اخیر بی‌سابقه است.
گفتنی است؛ ۵ صرافی بانکی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت ۱۰ تا ۱۵ تا ۲۰۰۰ دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند./ایلنا



حساب‌های بانکی ایرانیان در مالزی به علت تحریم‌ها مسدود شد

بانک‌های مالزی به بستن حسا‌ب‌های بانکی افراد و همچنین شرکت‌های ایرانی اقدام نموده‌اند. گفته می‌شود که این اقدام به علت تحریم‌های مالی ایران از سوی آمریکا صورت می‌گیرد. فشار تحریم‌ها بر زندگی مردم در ایران بیشتر می‌شود.

رویترز روز چهارشنبه هشتم آبان (۳۰ اکتبر) با انتشار گزارشی از کوالالامپور خبر از بستن ناگهانی حساب‌های بانکی ایرانیان در کشور مالزی داده است. بانک‌ها به ایرانیان ساکن مالزی یک ماه فرصت داده‌اند تا پول‌های خود را از حساب‌های بانکی‌شان خارج کنند.

علت مسدود شدن حساب‌های بانکی ایرانیان توسط بانک‌های مالزی تحریم‌های ایران از سوی آمریکا اعلام شده است. خبرگزاری رویترز این موضوع را جلوه‌ای از افزایش فشار بر مردم ایران می‌داند./دویچه وله فارسی


خبرهای روزهای گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »