آیت‌الله خامنه‌ای اعتراضات مردم لبنان و عراق را «فتنه» خواند

زیتون– آیت‌الله خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی٬ امروز (چهارشنبه) طی یک سخنرانی آمریکا و برخی از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس را به سازماندهی اعتراضات در عراق و لبنان متهم کرد و گفت که آنان «آشوب به پا می‌کنند.»

آیت‌الله علی خامنه‌ای در ادامه این سخنرانی در دانشکده افسری٬ تاکید کرد که آمریکا و سرویس‌های اطلاعاتی غربی «با پشتیبانی پول کشورهای مرتجع منطقه» قصد دارند امنیت عراق و لبنان را برهم بزنند.

آیت‌الله خامنه‌ای همچنین گفت که این کشورها برای ایران نیز «از این فکرها کرده بودند که خوشبختانه مردم به موقع در میدان حضور پیدا کردند و خنثی شد.»

او همچنین مدعی شد که مطالبات مردم لبنان و عراق «به حق» است، اما این مطالبات «در چارچوب ساختارهای قانونی [کشورشان] قابل تحقق و ممکن است.»

رهبر جمهوری اسلامی در ادامه گفت: «بزرگ‌ترین لطمه‌ای که دشمنان می‌توانند به یک کشور بزنند، این است که امنیت را از آن سلب نمایند، یعنی کاری که امروز در برخی کشورهای منطقه شروع کردند و امنیت را از مردم می‌گیرند.»

آیت‌الله خامنه‌ای آمریکا و برخی کشورهای منطقه را عامل ناآرامی در عراق و لبنان توصیف کرد و گفت: «در دنیا بیشتر از همه، آمریکا و سرویس‌های اطلاعاتی غربی با پشتیبانی پول کشورهای مرتجع منطقه دارند آشوب به پا می‌کنند. این بدترین دشمنی و خطرناک‌ترین کینه‌ورزی علیه یک ملت است.»

او افزود: «به دلسوزان عراق و لبنان توصیه می‌کنم اولویتشان را علاج ناامنی قرار دهند»؛ و افزود که ریشه این اعتراضات «فته» است.

معترضان عراقی در هفته‌های گذشته خواستار کناره‌گیری دولت شده‌ و علیه فساد، بیکاری و فقر در یکی از غنی‌ترین کشورهای جهان از نظر منابع نفتی شعار داده‌اند.

برخی معترضان شعارهای خود را متوجه ایران و شبه‌نظامیان شیعه در عراق کرده‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. ز منجنیق فلک سنگ فتنه می بارد
    من ابلهانه گریزم در آبگینه حصار
    توصیه کنید ولی امر مسلمانان جهان !!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »