وعده معاون روحانی برای اصلاح آئین‌نامه انضباطی دانشگاه‌ها

زیتون– پس از اعتراض‌ها به آئین‌نامه انضباطی جدید دانشجویان، معاون حقوقی رییس جمهوری اعلام کرد که این آئین‌نامه را بررسی و موارد مغایر در آن با قوانین و منشور حقوق شهروندی را اصلاح خواهد کرد.

تعدادی از فعالان دانشجویی و سیاسی به آئین‌نامه جدید انضباطی دانشجویان اعتراض کرده و آن را باعث «امنیتی شدن» بیشتر فضای دانشگاه‌ها دانستند.

این اعتراضات مربوط به اظهارات اخیر وزارت بهداشت است. معاون این وزارت خانه اعلام کرده بود که با دانشجویانی که به گفته آن‌ها در فضای مجازی اقدام به «نشر اکاذیب» کنند، برخورد می شود.

سیما سادات لاری٬ معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت٬ روز گذشته (سه‌شنبه ۷ آبان‌ماه) به ایرنا گفت که «اگر دانشجویان در فضای مجازی اقدام به نشر اکاذیب کنند، با فرد متخلف طبق قانون برخورد می‌شود.»

او برای نمونه گفته بود که کانال‌هایی که توسط فعالان دانشجویی، انجمن های علمی، کانون ها، تشکل ها و نشریات مجوز فعالیت در فضای مجازی دارند، توسط مرجع مسئول، رسیدگی می شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت مدعی شده بود که رصد فعالیت مجازی دانشجویان به معنای «کنکاش در حریم خصوصی آن‌ها» نیست و تاکید کرده که «شورای انضباطی می‌تواند در صورت مشاهده مطالبی در فضای مجازی که با هدف زیر سوال بردن منافع و مصالح دانشگاه بازنشر شده، ورود کرده و شاکی شود.»

تیر ماه سال گذشته دیدبان حقوق بشر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که مقام‌های ایران سرکوب دانشجویان معترض را با صدور احکام زندان و ایجاد محدودیت برای فعالیت‌های مسالمت آمیز، شدت بخشیده‌اند.

ایسنا خبر داد که لعیا جنیدی، معاونت حقوقی رییس جمهوری، امروز (چهارشنبه، هشتم آبان)، اعلام کرد که شیوه‌نامه انضباطی دانشجویان را بررسی خواهد کرد.

او وعده داد که موارد مغایر این آئین‌نامه با قانون اساسی، قوانین عادی مرتبط و منشور حقوق شهروندی را با همکاری نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و دستگاه‌های مربوط اصلاح خواهد کرد.

در آئین‌نامه جدید انضباطی دانشجویان موضوعاتی به عنوان تخلفات اضافه شده که در مقررات انضباطی تاکنون سابقه نداشته است، از جمله «نگهداری محصولات رسانه‌ای غیرمجاز»، «عدم رعایت ضوابط پوشش» و «انتشار موضوعات غیراخلاقی در فضای وب».

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »