همه حواشی تبلیغ برای «چند همسری»

زیتون– موج جدید ترویج «چند همسری» در ایران را غلامرضا قاسمیان٬ مشاور بنیاد ملی نخبگان٬ به راه انداخت.

او در قسمت ۱۷۷ از برنامه تلویزیونی بدون توقف، ۳۰ مهرماه٬ با موضوع «شبهات و چالش‌های مربوط به مسئله ازدواج» از شبکه سه سیما به روی آنتن رفت.

به گفته قاسمیان٬ در حال حاضر بالای سه میلیون و چهارصد هزار زن بالای ۳۰ سال داریم که یا مجرد هستند یا مطلقه و یا همسرشان را از دست داده‌اند و برای اینکه ایران در آینده نزدیک تبدیل به سرای سالمندان نشود٬ باید این زنان به عقد موقت یا دائم مردان دربیایند.

او در ادامه تاکید می‌کند: «ممکن است ازدواج مجدد مردان از نظر همسرانشان خوشآیند نباشد٬ اما باید موضوع را از نگاه این زنان بالای ۳۰ سال و بدون همسر نیز دید.

پخش همین برنامه موجب اظهار نظرهای گوناگون در بین لایه‌های مختلف جامعه شد.

موضوع وقتی پیچیده‌تر شد که موسسه‌ای با نام «حیات حسنی» اعلام کرد کارگاه آموزش مهارت‌های چند همسری در تهران برگزار می‌کند.

بر اساس اطلاعات وب سایت این موسسه «دوره مهارت‌های چند همسری» هشت‌ ساعته است و در آن مواردی چون «ضرورت احیای فرهنگ چند همسری»، «الزامات تشکیل خانواده های چند همسری»، «احکام فقهی خانواده های چندهمسری» و «مهارتهای ارتباطاتی خانواده های چندهمسری»٬ آموزش داده می‌شوند.

در ادامه این اطلاعیه نیز قید شده است که «با توجه به ابعاد بحران تجرد دختران و زنان سرپرست خانواده در کشور و وجوب تبلیغ این مهم، طبق مصوبه هیات امنا موسسه، برگزاری دوره ها بدون هزینه خواهد بود.»

با اینکه در تبلیغ این کارگاه آموشی قید شده بود «برای اولین بار» اما یکی از برگزار کنندگان آن در گفت‌گو با «پایگاه خبری صبح شد» گفته است که این پنجمین دوره برگزاری چنین کارگاه‌هایی است.

برگزار کننده این کارگاه همچنین در ادامه این مصاحبه «مژده» داده است که این موسسه گویا یک سورپرایز هم برای مردان متاهل مشتاق به چند همسری هم دارد: «در آخر این کارگاه ها اساتید برای مردان متاهلی که شرایط و زمینه را داشته باشند برای اختیار کردن همسر دوم وساطت خواهند کرد.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. مگر چند زن داشتن و کودک همسری چه اشکالی دارد. داشتن کنیز و کنیزک در فرهنگ اسلامی ماست. الان در سوئد شوهر قبل از هم خوابی باید از زن اجازه بگیرد. و گر نه ، زن میتواند از شوهر به خاطر تجاوز جنسی شکایت کند. خوب این نمایان گر فرهنگ منحط غرب است. فمنیست‌های اسلامی تا پای جان با این قوانین منحط غربی و زن ستیز مبارزه خواهند کرد.

  2. معضلات جامعه ایران و جهان، چندان تفاوتی ندارند. نگاهی به ترامپ و کلینتون و پترائوس و چارلی روز و …بیندازید.
    مشکل بی شوهری زنان، و نیز تفاوت در شدت شهوت مردان، واقعیتی است که روبرو شدن با آن و راه حل عملی دادن، درایت و شجاعت میخواهد.
    آلترناتیوش روابط نامشروع و زنا و زن بازی و فساد های بی پدری و حرامزادگیست. و …

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »