طرح اصلاح طلبان برای ایجاد قائم مقام رهبری «طعنه‌آمیز و کنایی» بود

زیتون– جلال میرزایی، نماینده مجلس، امروز (چهارشنبه) گفت که سخنانی که به نقل از مسعود پزشکیان در مورد انتخاب «قائم‌مقام اجرایی» برای رهبر جمهوری اسلامی منتشر شد٬ «طعنه‌آمیز و کنایی» بوده است.

این نماینده اصلاح طلب مجلس در ادامه اعتراض کرد که «اما رسانه‌های اصولگرا آن را به‌ عنوان «طرح اصلاح‌طلبان برای ایجاد قائم‌مقام رهبری» منتشر کرده‌اند.»

روز گذشته احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رییسه مجلس٬ تایید کرد که پیشنهاد انتخاب «قائم مقام اجرایی» برای رهبر جمهوری اسلامی در جلسه هیئت رییسه مجلس مطرح شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، او گفته است که این پیشنهاد توسط مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس ایران، مطرح شده بود.

پیشتر زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه حسن روحانی به عنوان قائم مقام به عنوان قائم مقام رهبر جمهوری اسلامی معرفی شود٬ به گوش رسیده بود.

مسعود پزشکیان٬ نماینده اصلاح طلب و نزدیک به دولت مجلس٬ سال گذشته در جلسه‌ای با تشبیه دوران تحریم به دوران جنگ ایران و عراق گفته است در آن زمان آیت‌الله خمینی فردی را به عنوان «جانشین فرمانده کل قوا» انتخاب کرد و «همه امور کشور را به او سپرده بود» و اکنون هم باید آیت‌الله خامنه‌ای یک نفر را به عنوان «قائم مقام اجرایی» انتخاب کند.

در ماه‌های گذشته، حسن روحانی، رییس‌ جمهور، چند بار با اشاره به شرایط اداره کشور در دوران جنگ ایران و عراق، خواستار تشکیل شورایی مانند «شورای عالی پشتیبانی جنگ» شده بود.

به گفته حسن روحانی، در آن دوران «مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه» در تصمیم‌گیری آن شورا دخالت نداشتند.

پیش از این، امیرحسین قاضی‌زاده، دبیر هیئت رییسه مجلس ایران گفته بود پس از طرح این پیشنهاد علی لاریجانی، رییس مجلس٬ با آن مخالفت کرده است.

جلال میرزایی اما در گفت‌وگو با روزنامه سازندگی گفته است ماجرا به سخنان «طعنه‌آمیز و کنایی» مسعود پزشکیان به یکی از اعضای «جبهه پایداری» در حاشیه یکی از جلسات هیئت رییسه باز‌می‌گردد.

بنا به روایت جلال میرزایی، مسعود پزشکیان چند ماه پیش در دفاع از دولت گفته بود «حالا که دولت اختیار چندانی ندارد و بیشتر امکانات هم در دست نهادهای انتصابی و البته منصوب به اصولگرایان است، این‌ها هم که مسئولیتی نمی‌پذیرند و همه‌ چیز را به گردن دولت می‌اندازند، یکباره بیایید و به جای رئیس‌ جمهور یک قائم مقام اجرایی برای رهبری تعریف کنید و خیال خودتان را راحت کنید.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. این توطئه ای از طرف دشمن است ، میخواهند ملت ایران را از برکات وجود این نابغه تمام دورانها محروم و در راه رسیدن کشور به تمدن اسلامی سنگ اندازی کنند !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »