?زنده| وزیر خارجه آمریکا: جامعه جهانی علیه تحرکات اتمی ایران اقدام قاطع کند

 



چهار معترض دیگر در جریان اعتراضات عراق کشته شدند

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع پلیس و پزشکی گزارش داد که نیروهای عراقی روز پنجشنبه ۱۶ آبان، ۴ معترض را با شلیک گلوله در بغداد کشتند. همچنین ۳۵ نفر دیگر نیز در جریان درگیری های نزدیک پل شهدا مجروح شدند.

موج تازه اعتراضات مردمی در عراق پنجشنبه برای سیزدهمین روز پیاپی ادامه یافت و هزاران نفر راهی مناطق مرکزی پایتخت شدند.

در جنوب عراق نیز ده ها نفر از معترضان با آتش زدن لاستیک‌ها و بستن جاده ها، مانع حرکت کامیون های حامل مواد غذایی حیاتی در شهر بندری ام قصر شدند.

اعتراضات در بغداد علیه شرایط اقتصادی و خدمات ضعیف نظیر برق رسانی چندین هفته است که ادامه داشته است و نشانه ای از کاهش آن دیده نمی شود. معترضان همچنین علیه نفوذ جمهوری اسلامی ایران شعار داده اند.

از زمان آغاز اعتراضات گسترده عراقی ها در اول ماه میلادی گذشته تاکنون بیش از ۲۵۰ نفر کشته شده اند./صدای آمریکا


https://twitter.com/hoseinrazzagh/status/1192430685929320448


وزیر خارجه آمریکا: جامعه جهانی علیه تحرکات اتمی ایران اقدام قاطع کند

مایک پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، با انتشار بیانیه‌ای از جامعه بین‌الملل خواست تا در واکنش به تحرکات جدید ایران در زمینه برنامه هسته‌ای برای افزایش فشار به ایران «اقدامات جدی انجام دهند.»

از ساعت ۱۲ امروز (پنجشنبه) رسماً چهارمین مرحله از کناره‌گیری از تعهدات برجامی ایران آغاز شد.

مایک پومپئو در خصوص این تحرکات هسته‌ای جدید ایران در بیانیه خود نوشته است که این تحرکات «بازتاب‌دهنده همان اهدافی است که رژیم [ایران] همیشه داشته: وادار کردن جامعه جهانی به پذیرش خشونت و ترور این حکومت، آن هم در حالی که حاکمیت همسایگانش را تضعیف می‌کند.»/رادیو فردا



موج اعتراضات در خاورمیانه به کویت هم رسید

صد‌ها تن از شهروندان کویتی در اعتراض به فساد حاکم بر نهاد‌های این کشور و در پاسخ به فراخوان نماینده سابق پارلمان کویت بعد از تجمع در مقابل پارلمان دست به تظاهرات زدند.

صد‌ها کویتی عصر چهارشنبه در پاسخ به فراخوان صالح الملا، نماینده پارلمان این کشور و در اعتراض به مشکلات معیشتی و فساد در موسسات کشور و نیز سرقت از بیت‌المال تظاهراتی برگزار کردند.

پیشتر صالح الملا از طریق شبکه‌های اجتماعی از مردم کویت خواسته بود در تجمع اعتراض‌آمیزی که مقامات با برگزاری آن موافقت کرده‌اند، شرکت داشته باشند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، شعار‌هایی علیه مرزوق الغانم، رئیس پارلمان کویت با مضمون «برو برو‌ای مرزوق، ملت کویت تو را نمی‌خواهد» سر دادند./ایسنا



پلمب خانه‌های مجردی در محدوده میدان امام حسین تهران

سردار کیوان ظهیری٬ رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ٬ از اجرای طرح برخورد با خانه‌های مجردی که به پاتوق معتادان و مجرمان تبدیل شده بود، خبر داد.

او با بیان اینکه پلیس برای اجرای این طرح حدود سه ماه کار اطلاعاتی انجام داده است، ادامه داد: «در این طرح خانه‌هایی که اتاق‌های داخل آن به چندین واحد تقسیم شده و هر واحد نیز به چندین نفر اجاره داده شده بود، شناسایی شد که در ابتدا به مالکان این منازل هشدارهای لازم را دادیم و تاکید کردیم که طی مدت ۱۰ روز باید این منازل تخلیه شوند.»

ظهیری با بیان اینکه متاسفانه مالکان توجهی به هشدارها نکردند، گفت: «امروز آخرین روز از مهلت ۱۰ روزه بود که به پایان رسید و در همین راستا نیز طرح خود را برای پلمب این منازل اجرا کردیم.»/تسنیم



گازدهی به سانتریفیوژها و جمع‌آوری اورانیوم در سایت فردو آغاز شد

سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که از ابتدای امروز (پنج‌شنبه ۱۶ آبان) «گازدهی به سانتریفیوژها و جمع‌آوری اورانیوم غنی شده در سایت فردو آغاز شد».

سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که «با انتقال مخزن حاوی دوهزار کیلوگرم یو.اف.۶ (uf6) و اتصال مخزن به خطوط خوراک‌دهی… از دقایق اولیه روز پنج‌شنبه عملیات گازدهی زنجیره‌ها و ماشین‌های سانتریفیوژ و جمع آوری اورانیوم غنی شده در سایت فردو آغاز» شد.

به گفته این سازمان، همه این اقدامات «تحت نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام پذیرفته است.»/خبرگزاری فارس


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »