بازرسان آژانس برای راستی آزمایی به تاسیسات فردو دعوت شدند

زیتون– بهروز کمالوندی٬ سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: «بازرسان آژانس فردا نمونه غنی شده در فردو را راستی آزمایی می کنند.»

کمالوندی٬ معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی٬ امروز (شنبه٬ ۱۸ آبان ماه) در نشستی خبری در محل تأسیسات غنی سازی شهید مسعود علیمحمدی (فردو) به تشریح آخرین اقدامات انجام شده در راستای اجرای گام چهارم کاهش تعهدات برجامی پرداخت.

حسن روحانی٬ رییس جمهوری٬ روز سه شنبه ۱۴ آبان ماه و در پایان فرصت ۶۰ روزه سوم ایران به طرف های باقیمانده در برجام برای اجرای تعهداتشان، به سازمان انرژی اتمی دستور داد که از روز ۱۵ آبان ماه گام چهارم را در فردو با گازدهی به سانتریفیوژها در این تأسیسات آغاز کند.

به گفته روحانی، «آغاز گازدهی به سانتریفیوژ‌ها در [تاسیسات اتمی] فردو» در نزدیکی شهر قم چهارمین گام ایران در راستای کاستن از تعهدات برجامی خود خواهد بود.

بهروز کمالوندی در این نشست خبری تایید کرد: «گام چهارم بنا به دستور رئیس جمهور برداشته شد که به ۱۰۴۴ سانتریفیوژ سایت فردو گاز تزریق شود.»

او افزود که گازدهی به ماشین ها انجام و محصول ماشین ها نمونه گیری شد و از آژانس درخواست شد مراحل را ببینند و قرار است بازرسان آژانس فردا (یکشنبه) اینجا بیایند و نمونه را ببینند و نهایت راستی آزمایی و در گزارش آژانس مطرح خواهد شد.

ساعتی پس از اعلام رسمی «گام چهارم در کاهش تعهدات برجامی» ایران، اتحادیه اروپا با انتقاد از این اقدام از تهران خواستند به اجرای تمام و کمال برجام بازگردد.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »