? فرهاد میثمی به مکانی نامعلوم منتقل شد

زیتون– فرهاد میثمی٬ زندانی سیاسی٬ امروز به مکانی نامعلوم منتقل شد.

به گزارش «زیتون» ساعت یازده صبح امروز فرهاد میثمی٬ پزشک و فعال مدنی، را از بند ۴ زندان اوین خارج کرده و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

ساعاتی بعد نیز مسئولین زندان لوازم و اشیاء او را از همبندی‌هایش جمع آوری کرده و با خود برده‌اند. این زندانی سیاسی از آن لحظه تاکنون تماسی با خانواده نداشته و این موضوع موجب نگرانی شده است.

این پزشک و فعال مدنی نهم مرداد ماه سال ۹۷ در محل کارش بازداشت شد و همچنان زندانی است.

او روز نهم مردادماه سال ۱۳۹۷ توسط مأموران وزارت اطلاعات در منزل خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. این فعال مدنی که از حامیان کمپین مبارزه با حجاب اجباری بوده، به  «تبانی و اجتماع به قصد بر هم زدن امنیت کشور»، «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به حجاب» متهم شده است.

فرهاد میثمی در اعتراض به بازداشت رضا خندان اعتصاب غذا کرده بود و پس از آزادی او به اعتصاب غذای خود پایان داد.

دادگاه تجدید نظر این فعال مدنی روز سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت برگزار شد و او به دلیل عدم حضور وکیل از شرکت در این جلسه خودداری کرد.

مرداد ماه امسال محمد مقیمی، وکیل مدافع فرهاد میثمی٬ از تایید حکم ۶ سال حکم حبس (۵ سال بابت اتهام اجتماع و تبانی و ۱ سال به اتهام تبلیغ علیه نظام) موکلش در دادگاه تجدیدنظر خبر داد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »