جنتی خطاب به روحانی: حاشیه‌سازی خلاف حق‌الناس است

زیتون– احمد جنتی٬ دبیر شورای نگهبان٬ با اشاره به انتقاد از عملکرد قوه قضائیه علیه فساد که توسط حسن روحانی بیان شده گفت که مردم ایران این مضوع را که «یک مقام ارشد بلافاصله پس از برخورد با فساد بخواهد هر روز با سخنان تحریک‌‌آمیز کشور را دچار تنش کند»٬ نخواهند پذیرفت.

او امروز (سه شنبه) سخنان اخیر حسن روحانی در یزد را «درشت‌گویی» و «حاشیه‌سازی» خواند.

حسن روحانی طی سخنرانی در شهر یزد٬ به نحوی برخورد قوه قضائیه با پرونده‌های فساد اقتصادی و برخورد نکردن با «فسادهای میلیاردی»، اعتراض کرده بود.

دبیر شورای نگهبان در جمع اعضای هیئت‌های نظارت بر انتخابات مجلس گفت: «این تاکتیک که در آستانه انتخابات، عده‌ای با سروصدا و هیاهو بخواهند حواس مردم را از مسائل اصلی پرت کنند، جواب نمی‌دهد».

او تاکید کرد که «عصبانیت و درشت‌گویی پاسخ مناسبی» به مطالبات نیست و «این سؤال وجود دارد که ۱۸ میلیارد دلار مداخله ارزی در سال ۹۶ با چه منطقی انجام شد و چه نتیجه‌ای داشت؟»

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان امروزش همچنین گفت که «از مدت‌ها قبل تغییر گسترده استانداران و فرمانداران» آغاز شده است.

جنتی این تغییرات را «جناحی» خواند و هدف از آن را پیگیری «خط» دولت توسط این مقامات دانست.

او همچنین خواستار آن شد که قوه قضائیه به تخلفات احتمالی در انتخابات مجلس «هرچه زودتر رسیدگی» و مقامات دولتی متخلف را «محاکمه» کند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »