توضیح قوه قضاییه در خصوص بازداشت رسول دانیال‌زاده

زیتون– غلامحسین اسماعیلی٬ سخنگوی قوه قضاییه٬ شب گذشته در گفت‌وگوی تلویزیونی با خبر بیست و سی با اشاره به بازداشت رسول دانیال‌زاده گفت: «او یکی از محکومان پرونده‌های کیفری بود که قصد مراجعت به کشور را نداشت اما با پیگیری‌های اطلاعاتی و رصدهای مختلف و اقداماتی که سربازان گمنام امام زمان (عج) در سپاه پاسداران انجام دادند، پذیرفت که طی یک مسیر هدایت شده به کشور بازگردد.»

او افزود: «در رابطه با این فرد، دستگیری در خارج از کشور انجام نشد و هدایت شد که خودش به کشور بازگردد و مراجعت به کشور انجام شد.»

اسماعیلی تاکید کرد: «بعد از بازگشت به کشور، تحقیقات در بخش‌های مختلف از وی در حال انجام است. به لحاظ اینکه قبول کرد به کشور بازگردد و در فرآیند تحقیقات هم همکاری‌های لازم را انجام داده، این فرد و هر یک از متهمان و محکومانی که به دستگاه قضا و جامعه اطلاعاتی کشور اعتماد کنند و به کشور برگردند، حتما از ارفاقات و مساعدت‌های قانونی در رسیدگی به پرونده برخوردار خواهند بود.»

عصر روز گذشته احمد امیرآبادی٬ نماینده قم در مجلس٬ خبر از دستگیری یکی از «متهمین بزرگ فساد اقتصادی» داد.

به گفته این نماینده مجلس این فرد پس از فرار از ایران «توسط سربازان گمنام امام زمان (عج)بازداشت» و به کشور بازگردانده شد.

پس از آن وب سایت مشرق٬ نزدیک به سپاه پاسداران٬ مدعی شد که این فرد بازداشت شده رسول دانیال‌زاده است.

از رسول دانیال‌زاده با عنوان شریک کاری حسین فریدون٬ برادر رییس جمهوری٬ نام برده می‌شود. خبر فرار رسول دانیال‌زاده از کشور مهرماه امسال منتشر شده بود.

سول دانیال زاده مدیر عامل کارخانه فولاد گیلان و فولاد کاویان بود.

او به دلیل عدم پرداخت بدهی‌های خود تحت تعقیب بود و مدتی را هم به همین دلیل در بازداشت به سر می‌برد.

رسول دانیال زاده یکی از ابر بدهکاران بانکی است؛ از جمله مهم‌ترین تکنیک‌های وی می‌توان به ایجاد کارخانه‌ای کوچک به عنوان ویترین فعالیت‌ها برای اخذ تسهیلات نجومی و همچنین پرداخت رشوه به مدیران شعب بانکی برای همراهی در ارائه تسهیلات اشاره کرد.

دانیال زاده بخش عمده تسهیلات بانکی را صرف برج سازی در داخل و خارج کشور کرد که از جمله آن برج‌های فوق سلطنتی در کامرانیه تهران است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »