خط نشان علی لاریجانی برای نمایندگان مردم در مجلس

زیتون– علی لاریجانی٬ رییس مجلس٬ امروز (یکشنبه) خطاب به نمایندگان مجلس با اشاره به سخنان روز گذشته آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کرد که نمایندگان مجلس «مسیر ترسیم» شده توسط رهبر جمهوری اسلامی را پیگیری خواهند کرد و «مجالی برای آشفته سازی کشور» نخواهند داد.

گفت: «نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از شنیدن بیانات عمیق حضرت مقام معظم رهبری از مسیر ترسیم شده را لازم دانسته و پیگیری دغدغه‌ها در زمینه‌ مشکلات اقتصادی را با جدیت دنبال خواهند کرد. نمایندگان همچنین با همگرایی بیشتر مجالی برای آشفته‌سازی کشور توسط آمریکا و نوکران منافق و ضد انقلاب نخواهند داد.»

روز گذشته برخی از نمایندگان مجلس از جمله محمد صادقی اعلام کرده بود که در اعتراض به افزایش ناگهانی قیمت بنزین استعفا خواهد داد.

محمدقسیم عثمانی٬ نماینده بوکان نیز در همین رابطه استعفای خود را تقدیم هیئت رییسه مجلس کرد.

روز جلسه علنی روز گذشته مجلس محمدقسیم عثمانی پس از قرائت نطق سالیانه‌اش گفته بود: «اگر بناست رئیس مجلس در مراکز تصمیم‌گیری نظر خودش را بیان کند ما برای چه در مجلس هستیم و من در اعتراض به همین امر استعفای خودم را تقدیم هیات رئیسه می‌کنم.»

در همین رابطه تعدادی از نمایندگان مجلس در حال جمع کردن امضا برای ارائه طرح استیضاح حسن روحانی، رئیس جمهور و همین طور برکناری علی لاریجانی، رئیس مجلس در پی گران شدن ناگهانی قیمت بنزین و سوخت در ایران هستند.

آیت‌الله خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی٬ صبح روز گذشته (یکشنبه) در جلسه خارج از فقه با اشاره به اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت تاکید کرد: «در این کار سررشته ندارم و نظرات کارشناسان نیز متفاوت است، اما گفته بودم اگر سران سه قوه تصمیمی بگیرند از آن حمایت می‌کنم. سران قوا با پشتوانه کارشناسی یک تصمیم گرفتند و باید اجرا شود.»

از صبح روز جمعه و ساعاتی پس از افزایش قیمت بنزین شهرهای مختلف ایران صحنه تجمعاتی در اعتراض به افزایش قیمت بنزین بود.

بر اساس گزارش‌های بیش از ده تن در جریان این اعتراضات کشته شده‌اند.

پس از اعلام خبر «موافقت و تایید» آیت‌الله خامنه‌ای با افزایش قیمت بنزین٬ مجلس نیز از اعتراض به این موضوع عقب نشست.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »