?زنده| دسترسی ایرانیان به اینترنت به زیر چهاردرصد رسید

 


https://twitter.com/FarhadiIvar/status/1196801172004331522


دسترسی ایرانیان به اینترنت به زیر چهاردرصد رسید

شبکه ناظران اینترنت موسوم به «نت‌بلاکز» از کاهش ارتباط اینترنتی ایران با جهان خارج به «چهار درصد» خبر داد.

در روزهای اول قطعی اینترنت در ایران دسترسی به جهان آزاد «پنج درصد» بود.



طوفان توییتری در حمایت از مردم ایران

 



لغو مسابقات فوتبال لیگ برتر

کمیته مسابقات اعلام کرد ۶ مسابقه از هفته چهاردهم لیگ دسته اول فصل ۹۹-۹۸ به زمان دیگری موکول شد.

سازمان لیگ فوتبال ایران خبر داد که به دلیل عدم وجود شرایط لازم برای برگزاری ۶ مسابقه از هفته چهاردهم لیگ دسته اول، این مسابقات لغو و به زمان دیگری موکول شد.



سخنگوی قوه قضاییه: قطع اینترنت باید زودتر انجام می­‌گرفت

غلامحسین اسماعیلی٬ سخنگوی قوه قضاییه٬ گفت که اینترنت زودتر باید قطع می‌شد.

سخنگوی قوه قضاییه با دفاع از قطع اینترنت در ایران گفته است این کار باید زودتر انجام می‌­گرفت.

اسماعیلی امروز در نشستی خبری گفت تصمیم قطع اینترنت دیرهنگام اجرا شد و اگر زودتر رخ می‌­داد، آسیب‌­های اخیر کمتر می‌­شد.

با این همه، او نقش داشتن قوه قضاییه در قطع اینترنت را رد کرده و گفته است:« تصمیم مراجع امنیت ملی این بود که اینترنت قطع شود و اقتضا این بود که اجازه ندهیم دشمن از این فضا برای رسیدن به اهداف خودش از سرمایه ملی استفاده کند.»




فرماندار مریوان: اجازه نداریم درباره تعداد کشته‌شدگان اطلاعات بدهیم

فرماندار مریوان می‌گوید «اجازه ندارد» از شمار کشته‌شدگان در اعتراضات مردمی استان کردستان «اطلاعات» بدهد و معاون امنیتی استانداری خوزستان هم درباره جزئیات اعتراضات در ماهشهر و تعداد کشته‌شدگان در این شهر اظهار «بی‌اطلاعی» کرد.




شرط دولت برای وصل مجدد اینترنت: اگر سوء‌استفاده‌ای صورت نگیرد، اینترنت وصل می‌شود

علی ربیعی امروز (سه‌شنبه) درباره قطعی اینترنت در کشور، گفت: «تلاش کردیم مسائل مربوط به مشاغل اینترنتی و بانک‌ها را حل کنیم.»

او افزود: «البته برخی از کارهای دانشجویی و مشاغل دیگر که به نوعی با اینترنت در ارتباط هستند هنوز مشکل دارند و حل نشده و این موضوع برای ما نیز قابل درک است اما همه می‌پذیریم که در این شرایط از این فضا سوء استفاده می‌شود.»

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه قطعی اینترنت تصمیم شورای عالی امنیت کشور است، گفت: «چنانچه اطمینان حاصل شود که آرامش در استان‌ها برقرار است و سوء استفاده‌ای صورت نمی‌گیرد اینترنت وصل می‌شود.»



حمله مردم معترض به ۹ حوزه علمیه و دفتر امام جمعه

در جریان اعتراضات روزهای گذشته در ایران به ۹ حوزه علمیه و دفتر امام جمعه به آتش کشیده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مدرسه علمیه امام مهدی در شهر اهواز که در محله کوی زرگان واقع شده است، شامگاه جمعه ۲۴ آبان به آتش کشیده شد. حوزه علمیه خوزستان مدعی شده که این مدرسه توسط معترضان به افزایش قیمت بنزین آتش زده شده است.

همین خبرگزاری در گزارش دیگری گفته که مدرسه علمیه زنان کوثر در فردیس کرج نیز توسط معترضان آتش زده شده است. روز شنبه نیز فیلمی از به آتش کشیده شدن حوزه علمیه زینبیه اصفهان توسط معترضان به افزایش قیمت بنزین منتشر شد.

مدیریت حوزه استان فارس نیز در اطلاعیه‌ای خبر داده که به تعدادی از حوزه‌های علمیه در این استان به ویژه «مدرسه علمیه صالحیه مکتب الصادق» در کازرون و «مدرسه علمیه خاتم الانبیاء» شیراز حمله شده است. در این اطلاعیه به نام دیگر حوزه های علمیه که به گفته این نهاد به آنان حمله شده اشاره نشده است.

خبرگزاری فارس نیز از حمله به مصلا و دفتر امام جمعه شهر قدس در غرب شهر تهران خبر داده است.

بر اساس گزارش‌ها و فیلم‌های منتشر شده، در جریان اعتراضات به افزایش قیمت بنزین به تعدادی از دفاتر امامان جمعه در شهرهای ایران نیز حمله شده است.

در همین حال، فیلم‌هایی از به آتش کشیده شدن دفتر امام جمعه شهر صدرا در نزدیکی شیراز منتشر شده است.

خبرگزاری ایسنا نیز از حمله به دفتر آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در یزد خبر داده است. خبرگزاری فارس نیز از حمله به امام جمعه بندر امام در استان خوزستان خبر داده است.



خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »