اخبار جدید از روح‌الله زم

زیتون– غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه٬ در مورد آخرین وضعیت پرونده‌های روح الله زم، موسس کانال تلگرامی آمد نیوز گفت: «مستندات بسیارخوبی به دست آمده و خود فرد هم توضیحات مفیدی ارایه داده است.»

او همچنین افزود: «ازآثار این دستگیری همین که خیلی از جعلیات و اخباری که درحوادث مشابه حوادث اخیر منتشر می شد فروکش کرد.»

سپاه پاسداران روز ۲۲ مهر اعلام کرد که روح‌الله زم را طی آنچه «عملیات پیچیده، با حربه فریب اطلاعاتی» خواند، دستگیر کرده است.

هرچند محل بازداشت روح‌الله زم به‌طور رسمی اعلام نشده، اما همسر و نزدیکانش، می‌گویند او در سفری به عراق، ناپدید شده است.

محمد تولایی، مسئول اشراف در دفتر فرماندهی کل سپاه پاسداران، روز سه‌شنبه، ۲۳ مهر، بدون اشاره به جزئیات اعلام کرده بود که روح‌الله زم، موسس وب‌سایت آمدنیوز، «با همکاری سرویس‌های اطلاعاتی دیگر» بازداشت شده است.

پیشتر بخش خبری ۲۰:۳۰ در تلویزیون حکومتی ایران مدعی شده بود که روح‌الله زم در خاک کردستان عراق و در نزدیکی مرز ایران دستگیر شده است.

با این حال دولت اقلیم کردستان عراق این ادعا را کذب خوانده بود.

روح الله زم مؤسس سایت آمدنیوز است و پس از اعتراض‌های دی ماه سال ۹۶ مقامات جمهوری اسلامی سخنانی را علیه او بیان کرده بودند.

از جمله محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران در پیامی توئیتری خطاب به پاول دوروف، مدیر عامل شبکه تلگرام، کانال آمدنیوز را «به نفرت‌پراکنی، استفاده از کوکتل مولوتف، شورش مسلحانه و بلوای اجتماعی» متهم ساخته و خواستار متوقف شدن فعالیت آن شده بود.

پس از آن کانال آمدنیوز با بیش از یک میلیون و چهارصد هزار عضو، از سوی گردانندگان این شبکه پیام‌رسان مسدود شد.

مدیر عامل شبکه پیام‌رسان تلگرام در توئیتر خود نوشت که فعالیت «کانال آمدنیوز با عدم توجه به مقررات مربوط به عدم تشویق به خشونت» به حال تعلیق درآمده است.

گردانندگان «آمدنیوز» اما با راه‌اندازی کانال‌های مشابه توانستند در مدتی کوتاه پس از مسدود شدن، بخشی از مخاطبان خود را دوباره جذب کنند.

نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی همچنین در سال‌های گذشته تعدادی از افراد را به اتهام همکاری با این سایت بازداشت کرده‌اند. برادر و دو خواهر روح الله زم نیز پیش از این به این اتهام بازداشت شده و مدتی زندانی بودند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »