احکام زندانیان محیط زیستی صادر شد

زیتون– احکام فعالان محیط زیستی امروز (چهارشنبه) در دادگاه انقلاب ابلاغ شد.

این احکام در غیاب وکلای فعلان محیط زیستی به آنان ابلاغ شده است.

بنابراین گزارش حکام نیلوفر بیانی، مراد طاهباز به ۱۰ سال زندان٬ طاهر قدیریان، هومن جوکار به ۸ سال زندان٬ امیرحسین خالقی سپیده کاشانی ۶ به شش سال زندان محکوم شده‌اند.

اتهام همگی همکاری با «دولت متخاصم آمریکا» اعلام شده است. اتهام کسب مال نامشروع (به خاطر کار کردن در سازمان ملل برای شش سال) از نیلوفر بیانی رفع شده اما از او خواسته شده همچنان مبلغ حقوقی که به ازای کار خود گرفته را برگرداند.

حکم سام رجبی و عبدالرضا کوهپایه هنوز مشخص نیست.

سال ۱۳۹۶ نیروهای امنیتی در ایران اقدام به بازداشت نزدیک به ۵۵ نفر از فعالان محیط زیست نمود. کاووس سیدامامی، استاد دانشگاه و یکی از این بازداشت شدگان تنها دو هفته پس از بازداشت به “طرز مشکوکی” در زندان درگذشت، قوه قضاییه ایران مرگ رو بعلت خودکشی اعلام کردند، ادعایی که از سوی خانواده آقای امامی و مجامع بین‌المللی پذیرفته نشد.

یک سال پس از آن و در ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ جعفری دولت آبادی، دادستان وقت تهران اتهام بازداشت شدگان محیط زیست را “جاسوسی” اعلام و غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه ایران اتهام “فساد فی الارض” را هم از جمله اتهامات این بازداشت شدگان خواند.

در حال حاضر هومن جوکار، امیرحسین خالقی، سام رجبی، طاهر قدیریان، نیلوفر بیانی، سپیده کاشانی، مراد طاهباز پس از دو سال و نیم همچنان در زندان هستند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »