مجلس خبرگان قانون گذاری کرد: تصویب جلوگیری از فعالیت شبکه‌های خارجی در ایران

زیتون– مجلس خبرگان رهبری نیز برای اولین بار پس از تشکیل وارد عرصه قانون گذاری شد و امروز (پنجشنبه) تصویب کرد که باید از فعالیت شبکه‌های خارجی در ایران جلوگیری شود.

احمد خاتمی،سخنگوی خبرگان رهبری در حاشیه جلسه کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری٬ این خبر را اعلام کرده است.

او با ادعای  «نقش مخرب شبکه‌ها و فضای مجازی خارجی» که در حوادث اخیر «جنایت کارانه عمل کردند» و «به صراحت تخریب و اغتشاش را آموزش می‌دادند» گفت: «اعضای کمیسیون سیاسی اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان در مصوبه‌ای تاکید کردند مسئولان اجازه فعالیت این شبکه‌ها از این پس ندهند.»

احمد خاتمی به صورت کلی گفته است «شبکه‌های خارجی» ولی احتمالا منظور او شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و توییتر بوده است.

بخشی از مسئولین و مقامات نظام در این دو شبکه که یکی از آنها یعنی توییتر فیلتر نیز هست٬ حضور دارند.

رییس جمهوری٬ رهبر جمهوری اسلامی٬ سخنگو و دبیر شورای نگهبان و برخی از نمایندگان مجلس در توییتر حساب‌های کاربری فعال دارند.

مجلس خبرگان رهبری البته طبق قانون اساسی شان قانون گذاری ندارد. این شورا تنها ناظر و حاکم به رهبری یا ولی فقیه است.

حال باید دید که آیا آیت‌الله خامنه‌ای به این مصوبه مجلس بالادستی‌اش گردن می‌نهد یا خیر.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. به به تا کور شود هر آنکه نتواند دید. حکومت آخوند است و هر کاری که میکند با تائید خدا و امام زمان است

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »