آخرین اخبار از دانشجویان زندانی

#زیتون_دانشجو | ۱۱

زیتون ـ با گذشت ۱۲ روز از آغاز اعتراضات در ۲۸ استان کشور هنوز آمار دقیقی از دانشجویان بازداشت شده در دست نیست. در روزهای نخست اعتراضات اگرچه ده‌ها دانشگاه در کشور تعطیل شد اما دامنه اعتراضات به برخی از دانشگاه‌ها از جمله علامه طباطبایی، علوم بهزیستی، تهران، گرگان، زنجان، تبریز، شیراز، ارومیه، سنندج، آزاد کرج و صنعتی اصفهان کشیده شد و ده‌ها تن از دانشجویان بازداشت شدند.

اسماعیل سلیمانی، رئیس حراست دانشگاه تهران گفته است: «در حال حاضر آمار دقیقی به ما هم داده نمی‌شود و ما نمی‌دانیم ضابط دانشجو چه کسی بوده و کجا دستگیر شده است؛ خیلی از آنهایی که دستگیر شده‌اند ممکن است که بازداشت باشند و هنوز به مرحله بازپرسی و دادسرا نرسیده باشند».

به گزارش زیتون، اسامی دانشجویانی که بازداشت آنها در حوزه تهران تایید شده و تا این لحظه آزاد نشده‌اند به این شرح است:

 ۱- ملیحه جعفری، دانشجوی رشته نمایش عروسکی پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران

۲- مریم جعفری، دانشجوی رشته مجسمه سازی پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران

۳- محمد حسین فیروزآبادی، دانشجوی رشته جامعه شناسی دانشگاه تهران

۴- علی صفاری، دانشجوی رشته معماری دانشگاه تهران 

۵ – حمید بینا، دانشجوی رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران 

۶- سها مرتضایی، دانشجوی رشته حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران 

۷- علیرضا صفوی، دانشجوی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران 

۸- حسن خلیفه‌ای، دانشجوی رشته حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران 

۹- کامیار ذوقی، دانشجوی رشته علوم اجتماعی دانشگاه تهران

۱۰- سعید احمدزاده، دانشجوی رشته ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران 

١١- سعید محبی، دانشجوی رشته ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران 

١٢- ابوالفضل نژادفتح، دانشجوی رشته علوم اجتماعی دانشگاه تهران 

۱۳- یاشار دارالشفا، دانشجوی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی 

١۴- ملیکا قراگوزلو، دانشجوی دانشگاه علامه طباطبائی 

١۵- علی نانوائی، دانشجوی دانشگاه علامه طباطبائی 

۱۶- بنفشه چراغی، دانشجوی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران

روز گذشته، خبرگزاری هرانا از آزادی دانشجویان زیر خبر داد: 

حسین خدابنده و مهدی مختاری از دانشگاه زنجان، امیر فرصتی، نرگس باقری، ابراهیم گرانپایه از دانشجویان هنرهای زیبا دانشگاه تهران، مهران قندی، علی فاضل‌زاده، عرفان رافعی، سینا ربیعی و فاطمه سمسار از دانشگاه تهران، و محمد امین حسینی، دانشجوی حقوق دانشگاه گرگان.

به گزارش شوراهای صنفی دانشجویان کشور در جریان تجمع عصر و شامگاه دوشنبه ۲۷ آبان ۹۸ دانشجویان دانشگاه تهران چندین آمبولانس حامل نیروهای لباس شخصی وارد این دانشگاه شدند و ده‌ها تن از دانشجویان را بازداشت کردند. تعدادی از این دانشجویان به زندان تهران بزرگ منتقل شده و تعداد کمتری نیز با دادن تعهد آزاد شده‌اند. محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، نیز ضمن تایید خبر بازداشت دانشجویان گفته بود «در حال پیگیری آزادی آنها هستیم؛ در حال حاضر تعدادی از آنها آزاد شده‌اند و در حال پیگیری آزادی سایرین هستیم که امیدواریم بزودی آزاد بشوند».

رئیس حراست دانشگاه تهران: «در حال حاضر آمار دقیقی به ما هم داده نمی‌شود و ما نمی‌دانیم ضابط دانشجو چه کسی بوده و کجا دستگیر شده است؛ خیلی از آنهایی که دستگیر شده‌اند ممکن است که بازداشت باشند و هنوز به مرحله بازپرسی و دادسرا نرسیده باشند».

سعید حبیبا، معاون دانشجویی دانشگاه تهران، روز سه‌شنبه ۲۸ آبان ماه گفته بود: «برخی از این دانشجویان بعد از پایان تجمعات در محوطه بیرون از دانشگاه دستگیر شدند».

در رویدادی دیگر، دوشنبه گذشته تجمع دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین به خشونت کشیده شد. به گزارش زیتون این تجمع که با هدف «اعتراض به کالایی سازی و خصوصی سازی آموزش» برگزار شد با حمله نیروهای بسیج مواجه شد. درگیری‌ها هنگامی آغاز شد که دانشجویان شعار «پول نفت چی شده، خرج بسیجی شده» سر دادند. بسیج دانشگاه این تجمع را به همسویی با «مجاهدین خلق» متهم کرده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »