رهبر جمهوری اسلامی اعتراضات آبان ماه را عمیق، وسیع و بسیار خطرناک خواند

زیتون– آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، امروز (چهارشنبه) در دیدار با فرماندهان بسیج و برخی اعضای بسیج گفت که اعتراضات اخیر که در پی افزایش سه‌برابری قیمت بنزین رخ داد «یک توطئهٔ عمیق وسیع بسیار خطرناک» بود.

او افزود: «زحمت کشیده بودند که بتوانند در یک بزنگاهی این حرکت را انجام دهند. حرکت تخریب، شرارت و آدمکشی که به‌ واسطه‌ قضیه‌ بنزین فکر کردند فرصت پیدا شده و لشکر خود را وارد کردند. این حرکت به ‌وسیله ‌مردم نابود شد.»

پس از اعلام افزایش قیمت بنزین در روز جمعه ۲۴ آبان، ده‌ها شهر ایران شاهد اعتراضات گسترده بود.

رهبر جمهوری اسلامی همچنین از عملکرد نیروهای امنیتی و نظامی در مواجهه با اعتراض‌ها تقدیر کرد.

این دور از اعتراضات در ایران با سرکوب گسترده و وسیعی همراه بوده است.

«زیتون» پیشتر اعلام کرده بود که بر اساس اخباری که از یک مقام امنیتی دریافت کرده تعداد کشته شدگان پنج روز اول اعتراضات اخیر ایران افزون بر ۲۷۰ تن است. از این تعداد کشته شدن ۱۴۳ نفر روز گذشته به تایید سازمان عفو بین الملل نیز رسیده است. اما  تنها نام و نشان تعداد اندکی مشخص شده است.

روز گذشته حسین نقوی حسینی٬ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس٬ اعلام کرد که در اعتراضات اخیر بیش از «هفت هزار نفر» بازداشت شده اند.

این نخستین بار بود که آماری رسمی در زمینه تعداد بازداشت‌های یک هفته اعتراضات گسترده در ۲۷ استان ایران اعلام شد.

پیش از آن رادیوفردا از اظهار نظرهای پراکنده مقامات رسمی و نیز گزارش‌های نهادهای حقوق بشری تخمین زده است که در اعتراض‌های اخیر ایران دستکم ۴۸۰۰ نفر در ۱۸ استان ایران بازداشت شد‌ه‌اند؛ نام و نشان اکثر این بازداشت شدگان نیز نامشخص است.

رهبر جمهوری اسلامی اما بازداشت شدگان را «مردم معترض» نداست. به گفته آیت‌الله خامنه‌ای افزایش قیمت بنزین به «دشمنان فرصت داد تا لشکر خود را وارد کنند.»

آیت‌الله خامنه‌‌ای در بخش دیگری از سخنانش از نیروی انتظامی، بسیج و سپاه برای مقابله با اعتراضات قدردانی کرد و افزود: «لکن کاری که ملت در این یک هفته قبل کردند، از هر حرکت میدانی بالاتر و مهم‌تر بود؛ حرکتی که از زنجان و تبریز شروع شد وبه همه شهرها وحتی روستاها رسید وآخر هم در تهران این حرکت با عظمت انجام گرفت.»

اشاره رهبر جمهوری اسلامی به برگزاری راهپیمایی‌های حکومتی در نکوهش اعتراضات‌های هفته گذشته است که در چند شهر بزرگ ایران برگزار شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. ویژگی عسل به شیرینی آن و ویژگی استبداد به خود رایی آن است. اگر مستبدان از تاریخ درس می گرفتند که دیگر مستبد و خود رای نبودند. متاسفانه ایشان هم هیچ درسی نگرفته و نخواهند گرفت. فروپاشی جمهوری اسلامی شدت گرفته است و انقلابی دیگر در راه است.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »