معاون وزیر کشور: رییس جمهوری از زمان آغاز افزایش نرخ بنزین خبر داشت

زیتون–  جمال عرف٬ معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور٬ گفت که رییس جمهوری از زمان آغاز افزایش نرخ بنزین خبر داشت.

به گفته عرف «زمان بندی طرح افزایش قیمت بنزین هم روز سه شنبه و هم روز چهارشنبه به رییس جمهور داده شده است.»

این در حالی است که روحانی گفته تا صبح جمعه از زمان اجرای طرح خبر نداشته است.

پس از اعلام افزایش قیمت بنزین در روز جمعه ۲۴ آبان، ده‌ها شهر ایران شاهد اعتراضات گسترده بود.

اعتراض‌های اخیر به گفته مقام‌های دولتی، در بیش از ۵۰۰ نقطه کشور، در ۲۷ استان، رخ داد و تنها شهر تهران شاهد بروز اعتراضات در ۱۰۰ نقطه از شهر بود.

«زیتون» پیشتر اعلام کرده بود که بر اساس اخباری که از یک مقام امنیتی دریافت کرده تعداد کشته شدگان پنج روز اول اعتراضات اخیر ایران افزون بر ۲۷۰ تن است. از این تعداد کشته شدن ۱۴۳ نفر روز گذشته به تایید سازمان عفو بین الملل نیز رسیده است. وبسایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، نیز شمار کشته‌ها را تا ۳۶۶ عنوان کرده است. اما  تنها نام و نشان تعداد اندکی مشخص شده است.

هفته گذشته حسین نقوی حسینی٬ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس٬ اعلام کرد که در اعتراضات اخیر بیش از «هفت هزار نفر» بازداشت شده اند.

این نخستین بار بود که آماری رسمی در زمینه تعداد بازداشت‌های یک هفته اعتراضات گسترده در ۲۷ استان ایران اعلام شد.

حسن روحانی متعاقب این اعتراضات ادعا کرد که زمان و نحوه اعلام افزایش قیمت بنزین را به شورای امنیت کشور و صدا و سیما سپرده بوده و خود او فردای آن روز تازه متوجه اجرای این برنامه شده است.

این اظهارات رییس جمهوری که همراه با خنده‌های او بیان شد، موجی از اعتراضات را علیه وی به دنبال داشته است.

عرف درباره سخنان رییس جمهور  که ادعای بی اطلاعی از زمان دقیق اجرای طرح افزایش قیمت بنزین داشت به وب سایت رویداد ۲۴ گفت: «روز سه شنبه ساعت ۱۰ صبح شورای امنیت کشور برگزار شد و در همان جلسه زمان سهمیه بندی مطرح شد. بعد از جلسه صورتجلسه آن در اختیار رئیس جمهور قرار گرفت.»

معاون وزیر کشور افزود: «روز چهارشنبه نیز وزیر کشور در دولت گزارش می‌دهد بنابراین تلقی من این است که رییس جمهور خواسته بگوید به وزیر کشور اعتماد دارم، اما شما خوشبین باشید.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »