? زنده| فرماندار قلعه‌حسن‌خان: حق تیر داده بودم

 


فرماندار قلعه‌حسن‌خان: حق تیر داده بودم


مجلس عراق استعفای عادل عبدالمهدی را پذیرفت

مجلس عراق در نشستی اضطراری و پس از چند دقیقه استعفای عادل عبدالمهدی نخست وزیر را پذیرفت. دولت فعلی بعنوان دولت موقت، اداره کشور را تا تشکیل دولت جدید به عهده خواهد داشت. عراق در دو ماه گذشته شاهد اعتراض‌های گسترده و خونینی بوده که همچنان ادامه دارد.

محمد حلبوسی رئیس مجلس عراق گفت این مجلس اکنون از برهم صالح رئیس جمهور خواهد خواست نخست‌وزیر تازه‌ای را به مجلس معرفی کند.

عبد‌المهدی روز جمعه گفته بود که استعفای خود را تقدیم مجلس عراق می‌کند./بی‌بی‌سی فارسی



پیکر ۱۵۶ نفر از معترضان در بهشت زهرا دفن شد

پیکر ۱۵۶ نفر از قربانیان اعتراضات اخیر ایران در بهشت زهرای تهران دفن شده و ۸۰ پیکر دیگر نیز به شهرستان‌های ایران فرستاده شده است.

«منابع موثق به نقل از مسئولین بهشت زهرا به کلمه گفته‌اند که پیکر ۱۵۶ نفر از هموطنان به غسال خانه این آرامستان انتقال داده شده و ۸۰ پیکر به شهرستان‌ها فرستاده شده است»/وب سایت کلمه


 


بازداشت معترضان ادامه دارد

بازداشت معترضان تجمعات اخیر در ایران همچنان ادامه دارد و پلیس در شهرهای مختلف این کشور، افرادی را که آنها را عاملان تجمعات خوانده، بازداشت کرده است.

ایرنا، خبرگزاری رسمی ایران گفته است که ظرف ۲۴ ساعت گذشته، بازداشت‌هایی در استان‌های تهران، فارس، آذربایجان‌شرقی، کرمانشاه و هرمزگان صورت گرفته است.

با گذشت دو هفته از اعتراض‌ها در ایران هنوز تعداد افرادی که در جریان اعتراض به افزایش قیمت بنزین بازداشت‌ شدند مشخص نیست.

آمار غیر رسمی حاکی از بازداشت هزاران نفر در جریان این تجمعات است که در بیشتر شهرهای ایران جریان داشت.



با دستور وزیر کشور فرآیند انتخابات مجلس یازدهم آغاز شد

وزیر کشور دستور شروع انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را صادر کرد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس از امروز یکشنبه مورخ ۱۰ آذر ماه ۹۸ همزمان با ثبت نام از داوطلبان نمایندگی آغاز گردید.

مهلت ثبت نام از داوطلبان ۷ روز است که تا پایان روز شنبه مورخ ۱۶ آذر ۹۸ ادامه خواهد داشت و همچنین اخذ رای انتخابات یاد شده در روز جمعه مورخ ۲ اسفند ۹۸ در سراسر کشور به عمل خواهد آمد.



اعلام نگرانی کانون صنفی معلمان ایران برای دانش‌آموزان بازداشت شده در اعتراضات اخیر

کانون صنفی معلمان ایران با انتشار بیانیه‌ای درباره اعتراضات مردمی آبان ۹۸، « خشونت به کار رفته در سرکوب معترضان» را محکوم کرده و درباره دانش‌آموزانی که «مورد ضرب و شتم و هتاکی و خشونت غیرقابل وصف قرار گرفته‌اند» و «دانش‌آموزانی که بازداشت شده و وضعیت مشخصی ندارند» ابراز نگرانی کرده است.

در بیانیه این نهاد صنفی که ۸ آذرماه منتشر شده، با اشاره به مرگ چند دانش‌آموز در اعتراضات آمده است: « ما به عنوان معلم، جای خالی همه آنها را در میان میز و نیمکت‌ها می بینیم و نیز روان های رنجیده و روح های عزادار و مضطرب دانش آموزان حاضر را در پسِ هفته‌ای خشونت بار و خونین!!! با هزاران سوالی که از ما می پرسند؛ در مغایرت آنچه دیده اند با آنچه در مدرسه و کتاب و درس و مذهب و … آموخته بودند.»

کانون صنفی معلمان ایران همچنین انتساب عنوان «اغتشاشگر» به معترضان از سوی مقامات جمهوری اسلامی را زیر سوال برده و «برخورد قهرآمیز نیروهای امنیتی با تجمع آرام و مسالمت آمیز» معلمان و همچنین بازداشت و زندانی کردن معلمان را به عنوان نبود امکان اعتراض در ایران مثال زده است.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »