علی لاریجانی: شورای هماهنگی سران قوا جایگزین مجلس نمی‌شود

زیتون– علی لاریجانی، رییس مجلس٬ امرروز (یکشنبه) در نشستی خبری تاکید کرد که شورای هماهنگی سران قوا جایگزین مجلس نمی‌شود.

رییس مجلس در مورد نقش دیگر نهادهای قانون‌گذاری در ایران گفت: «شورای هماهنگی سران قوه موقتی است و رهبری بنا به شرایط فعلی کشور دستور تشکیل این شورا را دادند و هرگز بنا نیست این شورا جایگزین مجلس شود.»

علی لاریجانی به عنوان یکی از اعضای شورای هماهنگی سران قوا در ادامه تاکید کرد که مقید هستیم در این شورا قانونگذاری نشود البته استثنائاتی هم هست. این شورا به جز مساله، بنزین در بحران ارزی ایران هم فعال بود.

او همچنین با اشاره به گفته آیت‌الله خمینی در خصوص “در راس امور بودن” مجلس ادامه داد: «اینکه یک نهادی، امام فرمودند در راس امور است به معنای این نیست که در همه امور دخالت می‌کند، بالاترین مقام در کشور، رهبری است. ایشان در همه امور دخالت می کنند؟ نه. ایشان مسیر را مشخص می‌کنند.»

لاریجانی در ادامه توضیح نقش مجلس و نمایندگان مردم گفت: «در راس امور بودن، یعنی مجلس یک مرتبه پایین‌تر از رهبری ریل‌گذاری می‌کند.»

رییس مجلس در بخش دیگری از سخنان امروز خود در پاسخ به سئوالی در باره مذاکره با آمریکا گفت جمهوری اسلامی «درها را نبسته» اما گفت سیاست فشار حداکثری آمریکا، سیاست غلطی است و باید اصلاح شود.

لاریجانی در این رابطه گفته است اراده سیاسی بر حل این موضوعات همیشه هست و بن‌بستی وجود ندارد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »