بین جان باختگان اعتراضات اخیر کودکان زیر ۱۸ سال نیز هستند

زیتون– پروانه سلحشوری٬ نماینده مردم تهران در مجلس خبر از کشته شدن کودکان در اعتراضات اخیر داد.

او در این رابطه گفت: «مشاهده می‌کنیم بین جان باختگان نوجوانان هستند که بسیار تاسف‌آور است.»

پیش از این کانون صنفی معلمان ایران در بیانیه‌ای از «خشونت غیر قابل وصف علیه دانش‌آموزان» در جریان سرکوب اعتراضات اخیر در این کشور ابراز نگرانی کرده بود.

اعضای کانون صنفی معلمان در این بیانیه تاکید کرده بودند که «نگران دانش آموزانی که مورد ضرب و شتم و هتاکی و خشونت غیرقابل وصف قرار گرفته اند. دانش آموزانی که بازداشت شده و وضعیت مشخصی ندارند و غم‌انگیزتر اخبار رسیده از دانش آموزان نوجوانی که کشته شده‌اند.»

پروانه سلحشوری با اشاره وقایع اعتراضی اخیر در ایران تاکید کرد: «با توجه به همین شرایط و اتفاقات بود که ما خواستار تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب شدیم.»

او در ادامه افزود که از همان روزهای ابتدایی اعتراضات، نمایندگان به این فکر افتادند تا یک راهکاری پیدا کنند و به حقایق موجود پی ببرند.

این نماینده مجلس همچنین از آن خبر داد که  پس از پیگیری به وی گفته شد «در کمیسیون اصل نود با توجه به آئین نامه یک کمیسیون ویژه تشکیل خواهد شد و نمایندگان این طرح را امضا خواهند کرد، زیرا حساسیت در اغلب شهرها وجود دارد و آنها هم دلشان می‌خواهد به مردمشان بگویند که چه اتفاقی رخ داده است.»

به گفته پروانه سلحشوری دلیل تشکیل این کمیسیون ویژه یا کمیته حقیقت‌یاب اخبار جسته و گریخته از جاهای متفاوت است که به دست نمایندگان رسیده و تفاوت آماری فاحش کشته‌شدگان و بازداشتی‌ها می‌باشد.

«زیتون» پیشتر اعلام کرده بود که بر اساس اخباری که از یک مقام امنیتی دریافت کرده تعداد کشته شدگان پنج روز اول اعتراضات اخیر ایران افزون بر ۲۷۰ تن است. از این تعداد کشته شدن ۱۴۳ نفر روز گذشته به تایید سازمان عفو بین الملل نیز رسیده است. وبسایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، نیز شمار کشته‌ها را تا ۳۶۶ عنوان کرده است. اما  تنها نام و نشان تعداد اندکی مشخص شده است.

هفته گذشته حسین نقوی حسینی٬ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس٬ اعلام کرد که در اعتراضات اخیر بیش از «هفت هزار نفر» بازداشت شده اند.

این نخستین بار بود که آماری رسمی در زمینه تعداد بازداشت‌های یک هفته اعتراضات گسترده در ۲۷ استان ایران اعلام شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »