? زنده| سپیده قلیان از زندان آزاد شد

 

 




فرمانده نیروی انتظامی: دستگیری برخی «آشوبگران» در روزهای آینده انجام می‌شود

حسین اشتری٬ فرمانده نیروی انتظامی٬ گفت که دستگیری تعدادی از «آشوبگران» که شناسایی شده اند در روزهای آینده انجام می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با تأکید بر اینکه در حال حاضر امنیت و آرامش در کشور به خوبی برقرار است، تاکید کرد که «ناآرامی ها و اغتشاشات» به خوبی خنثی و تعداد قابل‌ توجهی از افراد «اغتشاشگر» دستگیر شدند./خبرگزاری مهر



ترامپ: از معترضان ایرانی حمایت نمی‌کنم

دونالد ترامپ٬ رییس جمهوری آمریکا٬ در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا قصد دارد از معترضان در ایران حمایت کند، گفت که نمی‌خواهد در این مورد اظهارنظر کند ولی پاسخ «نه» است.



واکنش ترامپ به اعتراضات اخیر ایران

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، سرکوب اعتراض‌ها و کشته شدن تعداد بسیار زیادی از معترضان در ایران را “هولناک” خوانده و از جهانیان خواسته که به آنچه در ایران رخ می‌دهد توجه کنند.

او در این رابطه به خبرنگاران گفت: «همین الان که صحبت می‌کنیم ایران احتمالا در حال کشتن هزاران هزار نفر است.» رییس جمهوری آمریکا افزود: «تعداد بسیاری زیادی در ایران کشته می‌شوند تنها به این دلیل که معترضند.»

ترامپ گفت حکومت ایران به همین دلیل اینترنت را قطع کرد تا «کسی نتواند ببیند چه وقایعی در حال رخ دادن است.»

رییس جمهوری آمریکا خواهان ورود روزنامه‌نگاران به ایران شده تا به گفته او «ببینند آنجا چه خبر است.»/رادیو فردا



وزارت اطلاعات: انهدام یک «شبکه ضدانقلاب» در رابطه با روز دانشجو

وزارت اطلاعات ایران با صدور بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد بدون اشاره به جزئیات خاصی، از «انهدام» یک شبکه خبر داد که قصد ایجاد «درگیری در دانشگاه‌ها» را داشته است.

در این بیانیه نوشته شده که «اعضای اصلی» این «شبکه ضدانقلاب» قصد داشتند در برنامه‌های روز ۱۶ آذر «اخلال و ایجاد درگیری» کنند و پیش از این هم قصد داشتند با «کشاندن برنامه دانشجویان به بیرون دانشگاه» در اعتراض به گران‌ شدن بنزین «اخلال ایجاد کند» که طرح آنها خنثی شد./خبرگزاری فارس


کار در آسایشگاه جانبازان٬ مجازات جایگزین یک روزنامه نگار

https://twitter.com/HajizadehMoloud/status/1201761363590352896


نصرت کریمی درگذشت

نصرت کریمی، هنرمند پیشکسوت و مشهور سینما و تئاتر ایران، روز سه‌شنبه، ۱۲ آذرماه، در تهران درگذشت.

کریمی هنگام مرگ ۹۵ سال داشت. قرار است پیکر وی روز شنبه ۱۶ آذر تشییع شود.

نصرت‌الله کریمی متولد اول دی‌‌ماه ۱۳۰۳ تهران در طول تحصیلات ابتدایی، با اجرای تئاتر «روحوضی»، آشنا و به تئاتر علاقه‌مند شد. او در سال ۱۳۲۳ تحت تاثیر عبدالحسین نوشین، کارگردان تئاتر و شاهنامه‌پژوه ایرانی و زیر نظر او به یادگیری تئاتر پرداخت.

این هنرمند پیشکسوت علاوه بر تدریس گریم، در سال ۱۳۲۰ در تئاترهای تهران، هنر، فرهنگ، فردوسی و سعدی به عنوان گریمور، بازیگر و کارگردان فعالیت می‌کرد و تا سال ۱۳۳۱ به کارش ادامه داد.

او مدرک کارشناسی کارگردانی سینمای خود را در سال ۱۹۳۸ و کارشناسی ارشد خود را در رشته‌ فیلمسازی انیمیشن عروسکی از دانشکده‌ پراگ دریافت کرد.

این هنرمند علاوه بر بازیگری، کارگردانی، طراحی عروسک، عروسک‌سازی، عروسک‌گردانی گریم و انیمیشن به مجسمه‌سازی نیز بسیار علاقه‌مند بود و حدود ۵۰۰ مجسمه ساخت.

از جمله آثار مکتوب نصرت کریمی می‌توان به کتاب‌های «درون و برون» و «۱۶ نمایشنامه‌ تلویزیونی» اشاره کرد./ایلنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »