جمهوری اسلامی کشتار در ماهشهر را تایید کرد

زیتون– صدا و سیمای جمهوری اسلامی شب گذشته (دوشنبه ۱۱ آذر) با پخش گزارشی، خبر کشتار معترضان در نیزار جراحی٬ نزدیک به ماهشهر را تایید کرد.

در این گزارش کشته شدن معترضان در دستکم هشت شهر ایران تایید شده است.

در این گزارشی که با عنوان «تاملی بر پروژه کشته‌سازی حوادث اخیر در رسانه‌های معاند» پخش شده٬ مدعی شدند که معترضان «اغتشاشگر» و «اشرار» خوانده شده و خبر از برخورد مسلحانه نیروهای انتظامی با معترضان و حتی شلیک به آن‌ها در نیزارهای ماهشهر تایید شده است.

مقام‌های امنیتی که برای این گزارش با آنها مصاحبه شده بود با نام بردن از افراد کشته شده به عنوان «اغتشاش‌گر»، آنها را متهم کردند که «سلاح سرد و گرم همراه خود داشتند.»

صدا و سیمای جمهوری در بخش دیگری از گزارش خود گفت در حمله نیروهای امنیتی به معترضان در سیرجان، «برخی» کشته شدند. در این گزارش به تعداد افراد کشته شده اشاره‌ای نشد.

بر اساس برآورد محتاطانه رادیو فردا در سیرجان حداقل دو نفر از معترضان کشته شدند اما گزارش‌های رسیده حاکی از کشته شدن افراد بیشتری بر اثر شلیک نیروهای امنیتی بوده است.

در این گزارش همچنین اعلام شد که تعدادی از معترضان در شهرقدس، شهریار و ملارد در استان تهران و همچنین فردیس در استان البرز کشته شده‌اند.

در بخش دیگری از این گزارش نیز تایید شد که تعدادی از معترضان در شهر صدرای شیراز با شلیک ماموران امنیتی کشته شدند و در عین حال مدعی شد که این افراد «سلاح سرد و گرم همراه داشتند.»

در ادامه این برنامه ادعا شده که «تعدادی از معترضان در تیراندازی‌های مشکوک جان خود را از دست داده‌اند» از جمله افرادی که «جمعه شب ۲۴ آبان در خرمشهر» کشته شدند.

در گزارش «تاملی بر پروژه کشته‌سازی حوادث اخیر در رسانه‌های معاند»حمله به نیزار ماهشهر را نیز تایید شد اما در عین حال گفته شد که افراد معترض، مسلح بودند.

رضا پاپی، فرمانده نیروی انتظامی ماهشهر، در این زمینه مدعی شد که «گروه‌های معاند در این نیزارها پنهان شده و به ماموران شلیک می‌کردند».

در این گزارش ادعا شده بود: «در ماهشهر هم شرایط متفاوت‌تر از مناطق دیگر بود. در ماهشهر برخی از عوامل گروه‌های تجزیه طلب با سلاح گرم و حتی سلاح‌های نیمه سنگین و تیربار راه ارتباطی بندر ماهشهر با دیگر نقاط کشور و مسیر انتقال کالا را بسته بودند و همچنین قصد تصرف پتروشیمی ماهشهر و انفجار در آن را داشتند؛ در ماهشهر عملا برای ساعاتی، اغتشاش گران مسلح، جنگ مسلحانه به راه انداخته بودند. در چنین شرایطی، نیرو‌های حافظ امنیت برای نجات جان مردم ماهشهر وارد عمل شدند.»

در گزارش پخش شده از تلویزیون ایران، سخنان رضا پاپی بارها برش خورده بود.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »