«تشر محرمانه» رهبر جمهوری اسلامی به نمایندگان مجلس

زیتون– نشریه خط حزب‌الله٬ ارگان دفتر رهبر جمهوری اسلامی٬ تایید کرد که آیت‌الله خامنه‌ای دو روز پس از افزایش قیمت بنزین پیامی «محرمانه» به نمایندگان مجلس فرستاده و به آنها هشدار داده بود که هر مصوبه احتمالی درباره قیمت بنزین باید منطبق بر مصوبه‌های شورای عالی امنیت ملی باشد.

سوم آذرماه محمود صادقی، نماینده مجلس٬ خبر از آن داده بود که در جریان اجرای افزایش بهای بنزین در ایران، نمایندگان مجلس در صدد مخالفت با آن بودند، اما رهبر جمهوری اسلامی با «ارسال یادداشتی» به رییس مجلس خواستار عدم مداخله نمایندگان مجلس در این موضوع شد.

این موضوع را دفتر رهبر جمهوری اسلامی امروز تایید کرد.

نشریه خط حزب‌الله، نشریه اینترنتی وبسایت آیت‌الله خامنه‌ای در این رابطه نوشته است که علی لاریجانی، ریس مجلس، این پیام محرمانه را در جلسه غیرعلنی روز یکشنبه، ۲۶ آبان، برای نمایندگان خوانده است.

پیام محرمانه رهبر جمهوری اسلامی این بود: «لازم است به حضرات محترم نمایندگان گفته شود مقتضی است که هرگونه اقدامی در خصوص این مصوبه در مجلس در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی باشد و از آن تخطی نشود و شرایط حساس کشور مورد توجه قرار گیرد.»

پس از افزایش ناگهانی قیمت بنزین و سهمیه‌بندی شدن آن چند نماینده مجلس ایران اظهارنظرهای تندی در مخالفت با این تصمیم کردند و از طرحشان برای بازگشت بنزین به نرخ قبلی خبر دادند یا اعلام کردند که در اعتراض به این موضوع استعفا می‌دهند٬ اما کمی بعد این طرح‌ها را پس گرفتند.

خط حزب‌الله در ادامه نوشت: «عصر روز شنبه با گسترش آشوب‌ها در شهرهای مختلف، جلسه‌ی فوق‌العاده‌ی شورای عالی امنیت ملی مبتنی بر وظائفی که در اصل ۱۷۶ قانون اساسی برای آن در نظر گرفته شده است، جهت تصمیم‌گیری درباره‌ی این موضوع برگزار شد. در جلسه‌ی شورا، همه‌ی اعضا متفق‌القول بر این نظر بودند حالا که این طرح کلید خورده، باید اجرا شود وگرنه عقب‌نشینی از این موضع، شدیدتر شدن آشوب‌ها و ناامنی‌ها را به دنبال خواهد داشت.»

بر اساس این گزارش اما اقناع نمایندگان مجلس در این شرایط، فراتر از توان رئیس مجلس بود. برای همین، نظر اعضای شورای عالی امنیت ملی این بود که باید برای حل این موضوع، باید از رهبر انقلاب کمک گرفته شود.

در ادامه آمده است: صبح روز یکشنبه، جلسه‌ی غیر علنی مجلس برای تصمیم‌گیری درباره‌ی طرح سهمیه‌بندی بنزین برگزار شد. آقای لاریجانی، رئیس مجلس، در حالی به سمتِ بهارستان رفت که پیغامی کوتاه، از رهبر انقلاب برای نمایندگان داشت: «پیرو اظهار نظر برخی از نمایندگان محترم در باب مصوبه‌ی اخیر سران قوا، لازم است به حضرات محترم نمایندگان گفته شود مقتضی است که هرگونه اقدامی درخصوص این مصوبه در مجلس در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی باشد و از آن تخطی نشود و شرایط حساس کشور مورد توجه قرار گیرد. توفیقات آنان را از خداوند متعال خواستارم.»

ارگان دفتر رهبر جمهوری اسلامی در پایان مدعی شد: «وقتی پیام رهبر انقلاب در مجلس خوانده شد، مجلس آرام شد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »