افزایش ۶۰۰ تومانی قیمت دلار تنها در یک روز

زیتون– در ادامه افزایش قیمت طلا و ارزهای خارجی در بازار ایران، روز دوشنبه برابری دلار آمریکا و ریال ایران به ۱۳۸۰۰ تومان رسید. این بالاترین قیمت دلار آمریکا در ۶ ماه اخیر محسوب می‌شود.

نرخ دلار نسبت به روز گذشته افزایش ۶۰۰ تومانی داشته است.

قیمت یورو، ارز واحد ۱۹ نیز به ۱۵۲۷۵ تومان رسیده‌است. قیمت سکه طلا هم ۴ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان گزارش شده است.

قیمت هر دلار در اول آبان حدود ۱۱ هزار و ۱۵۰ تومان بود. ولی همزمان با سومین روز اعتراضات برای اولین بار پس از افزایش قیمت بنزین و قطع اینترنت روند رشد نرخ دلار مشخص و قمیت هر دلار آمریکا در ایران به ۱۲۷۰۰ تومان رسید؛ اما رشد قیمت دلار همچنان متوقف نشده است.

روند افزایش قیمت ارزهای خارجی و طلا در ایران از دو هفته پیش و با افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن آغاز شد و در روزهای اخیر با ارائه بودجه سال آینده شدت گرفته است.

از زمان جهش نرخ ارز، عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی چندین بار وعده داده آرامش به بازار بازخواهد گشت.

او اتفاقات اخیر در بازار ارز را ناشی از شوک قیمت بنزین و انتظارات تورمی ناشی از آن دانسته است.

او در یادداشت اخیر خود در اینستاگرام نوشته است: «بانک مرکزی، تمام تلاش خود را برای برگرداندن ثبات لازم به بازار ارز به کار خواهد گرفت. هموطنان عزیز نیز ریسک سرمایه گذاری در بازار ارز را همواره مدنظر داشته باشند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »